اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۹ - 19 January 2021
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:‌
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تلاش ها باید منجر به ارتقا کیفی خدمات و افزایش نفوذ ضریب استفاده از حمل و نقل عمومی شود.
توسعه و ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی، دور نمای مهم مسئولان کشوری استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بیست و چهارمین جلسه کمیته راهبردی حمل و نقل در بخش حمل و نقل مسافر با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی و اتحادیه‌ها و صنوف اظهار داشت: حمل و نقل عمومی و توسعه و ترویج استفاده از آن دور نمای مهم مسئولان کشوری است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد ‎جابجایی‌ها در مسافت‌های میان و بلند توسط ‎حمل و نقل عمومی جاده‌ای انجام می شود، گفت: ایمنی مسافرت با ناوگان حمل و نقل عمومی از ضریب بالایی برخوردار بوده به‌طوری‌که باید تلاش این بخش در حوزه ایمنی را ستودنی دانست هرچند برای ما نه بعنوان نقطه غرور بلکه نقطه آغاز است چرا که جان انسان‌ها بسیار محترم و مغتنم است.

باقر جوان درخصوص هوشمندسازی خدمات بخش حمل و نقل مسافر، گفت: امروزه با توجه به ساختارهایی که در افکار ها و بنیان های فکری مردم به وجود آمده دیگر نمی‌توان با روش‌های ستنی در این سیستم فعالیت کرد بلکه باید با آگاهی کامل از ذائقه خدمات‌گیرندگان، برنامه ریزی لازم را داشته باشیم .

این مقام مسئول با اشاره به کاهش جابجایی مسافر در سال های اخیر خاطرنشان کرد: در حمل و نقل عمومی باید قطعا برنامه ها و اهداف به سمت مشتری مداری به عبارتی در جهت استفاده از استارت آپ‌ها پیش برود چراکه خدمات گیرندگان علاقمند به دریافت آن در لحظه و به بهترین و ساده‌ترین و ارزانترین نحو ممکن هستند و از این طریق یک دیتای بزرگتر  بدست می‌آیدکه ثروت اصلی در آن نهفته است.

این مقام مسئول با اشاره به تاکیدات رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بر تشکیل جلسات کمیته راهبردی حمل و نقل با حضور تشکلات صنفی، گفت: در کلان حوزه حمل و نقل مسافر تلاش‌های‌مان باید به ارتقاء سطح خدمات و فراهم شدن شرایط بهتر برای افزایش سهم و ضریب استفاده از حمل و نقل عمومی جاده‌ای در کشور منجر شود تا جذب سرمایه‌های مطلوب‌تری داشته باشیم.

وی رانندگان حمل و نقل عمومی را سنگرداران بی‌سنگر خط مقدم جبهه‌های اقتصادی و اجتماعی نامید و  گفت: حمل و نقل یک خدمت و صنعت مشتق است و یک هدف غایی دارد و از سویی دیگر در جامعه بدون صنعت حمل و نقل تمامی مناسبت‌های اجتماعی و اقتصادی دچار پیچدگی خواهد شد.

باقر جوان در خصوص تاثیر شیوع بیماری کرونا بر بخش حمل و نقل عمومی گفت: این  بیماری و شیوع آن در این بخش شکننده است و باید در قالب چهارچوب‌ها رفتارهای درست و رعایت پروتکل‌ها به جنگ این بیماری برویم .

وی با تقدیر از عملکرد فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر آذربایجان غربی با اولویت تکریم مسافران و رعایت دستورالعمل‌های سازمان یادآور شد: طی بازدید امروز از پایانه مسافری شهرستان ارومیه و ناوگان در مسیر استفاده ۲۰۰ درصدی مسافران و رانندگان از ماسک قابل مشاهده بود  و محلول پاشی و ضدعفونی کردن نیز بصورت مستمر انجام می شود اما رصد در لحظه و عکس العمل به موقع برای ایام آتی مورد استدعای بنده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی هم در بیست و چهارمین جلسه کمیته راهبردی حمل و نقل در بخش حمل و نقل مسافر با حضور مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری ‌‌حمل و‌نقل جاده‌ای و اتحادیه‌ها و صنوف مربوطه گفت : استان آذربایجان غربی رنگین کمان ادیان و اقوام در دروازه ورودی کریدورهای بین‌المللی جنوب شرق به غرب قرار گرفته و تمامی کریدورهای بین‌المللی نهایتا به سمت اروپا از آذربایجان غربی در مسیر معروف راه ابریشم عبور می کنند

وی افزود: با توجه به عبور کریدورهای بزرگراهی جنوب شرق از این استان، آذربایجان غربی به لحاظ حمل ونقل کالا و حمل و نقل مسافر جزو مسیرهای مهم بین المللی است.

ارسلان شکری افزود: این استان از  ۱۸ هزارکیلومتر شبکه راه‌های اصلی، روستایی و فرعی برخوردار است و با وجود ۵ پایانه مرزی در آذربایجان‌غربی و قدیمی‌ترین گمرک در مرز زمینی بازرگان، سهم ۲۳ درصدی از مجموع مرزهای کشور را از آن خود کرده است.

وی با اشاره حمل بیش از ۶۵ درصد کنستانتره کشور از آذربایجان غربی ادامه داد: سالانه ۵ میلیون مسافر در مسیرهای درون و برون استانی تردد می‌کنند که با توجه به شیوع ویروس کرونا نزدیک به ۴۰ درصد کاهش را شاهد هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از فعالیت ۱۳۰ شرکت، موسسه و شعبه مسافربری با حدود  ۲ هزار و ۸۰۰ ناوگان عمومی خبرداد وگفت: از این تعداد ۶۵۰ دستگاه اتوبوس و ۹۰۰ دستگاه مینی بوس با ۴۰۰۰ هزار نفر راننده دارای کارت هوشمند را شامل می شود که عمر ناوگان اتوبوس ۱۱ سال و جوانتر از میانگین کشوری است.

وی افزایش سهمیه لاستیک برای ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر آذربایجان غربی را خواستار شد و گفت: رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ به طور مستمر برگزار می‌شود و همچنین میز خدمت حمل و نقل بلافاصله با ابلاغ سازمان متبوعه راه اندازی و درحال حاضر جزو استان‌های برتر در خصوص پاسخگویی بوده و از سویی دیگر در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استقرار گیت‌های ضدعفونی کننده هم اقدامات موثری در استان شده است.





نام:
ایمیل:
* نظر: