اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۲۹ دی ۱۳۹۹ - 18 January 2021
وزیر صمت
وزیر صنعت، معدن و تجارت سیاست این وزارتخانه را رقابتی کردن تولید در داخل کشور و حمایت از شرکت های توانمند داخلی دانست.
سیاست وزارت صمت رقابتی کردن تولید در داخل کشوراستبه گزارش عصرپرس ، علیرضا رزم حسینی در مراسم رونمایی از نخستین پیشرانه(موتور) ملی سه استوانه ای ساخت داخل، با بیان این مطلب، افزود: دیگر خودروسازان نیز می‌توانند از این موتور در راستای کاهش ارزبری استفاده نمایند تا تمامی خودروسازان داخلی( تولیدکنندگان و مونتاژکاران) به سمت موتور ایرانی بیایند.

افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو تا پایان خردادماه هدف‌گذاری شده است

وی با اعلام اینکه بر اساس طرح کمیته خودرو وزارت صمت برای افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در ۶ ماه جاری (تا پایان خرداد ماه) برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: با رشد تولید خودرو مواجه هستیم و این هدف‌گذاری به خوبی در حال جلو رفتن است.

بازار خوب منطقه، فرصت مناسبی برای افزایش تولید و کیفیت خودروسازان است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تقاضای خوب منطقه را فرصت مناسبی برای خودروسازان دانست و تصریح کرد: انتظار دولت و حاکمیت این است که خودروسازان با وجود بازار خوب در منطقه و همچنین تقاضای داخل کشور، در جهت افزایش راندمان ، ارتقاء کیفیت، بهبود کارایی و رضایتمندی مردم بکوشند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه صنایع خودروسازی بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در اختیار دارد، گفت: ۱۲ درصد از سهم اشتغال حوزه صنعت و ۲.۵ درصد از gdp در اختیار این حوزه است.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص تولید موتور کم مصرف ایشان را مطلع و شروع کننده تولید این موتور سه استوانه ملی دانست.

تمبر یادبود موتور ملی سه استوانه به امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت رسید

رزم حسینی در صفحه یادبود این موتور ملی عبارت خواستن، توانستن است را نوشت.

رزم‌حسینی»‌ در ادامه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران افزود: در دوره تحریم‌های ظالمانه شاهد تحقق شعار «ما می‌توانیم» در بسیاری صنایع کشور به‌ویژه صنایع خودروسازی، ساخت موتور، لوازم‌خانگی و پتروشیمی بودیم و پیشرفت‌های بسیار خوبی در این زمینه حاصل شد.

به گفته وی، ساخت نخستین موتور سه سیلندر ملی نیز با توانایی متخصصان داخلی در شرایط تحریم‌ها اتفاق افتاد و نشان داد صنعتگران ما حتی در شرایط فشارهای سیاسی و اقتصادی نیز قادر به تداوم کار با قدرت هستند.

رزم‌حسینی یادآور شد:‌ ساخت این موتور که مصرف سوخت آن پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است، پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در تولید خودروهایی با مصرف سوخت پایین کلید خورد که امروز رونمایی شد و تا سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

وی تاکید کرد: توصیه ما به همه خودروسازان داخلی این است که از این موتور استفاده کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان‌داشت: سیاست وزارتخانه در راستای رقابتی کردن هرچه بیشتر خودروسازی در داخل کشور است.

وی یادآورشد: کارشناسان مراکز تحقیقاتی ایران‌خودرو و سایپا در حال مطالعه بر روی موتورهای جدیدتری نیز هستند و در آینده نزدیک آنها را به بازار عرضه خواهند کرد، اما اکنون باید به سمت افزایش تولید و تولید انبوه این موتور برویم، همچنین همه خودروسازان را تشویق کنیم که از آن استفاده کنند.

گفتنی است که رونمایی از نخستین پیشرانه ملی سه استوانه‌ای با حضور علیرضا رزم حسینی«وزیر صنعت، معدن و تجارت »، علی آقامحمدی «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری»، نمایندگان مجلس و همچنین حضور ویدیو کنفرانسی وزیر نفت برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: