اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۹ - 17 January 2021
سخنگوی وزارت بهداشت:
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۸۰۳ نفر رسیده است.
کرونا جان ۸۶ نفر دیگر را در ایران گرفتبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سیما سادات لاری روز یکشنبه با اعلام  اینکه تاکنون یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۲۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۱۱ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۳۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۸ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۳۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. ۱۰ شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است.

لازم به ذکر است سخنگویی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز دقایقی پیش اعلام کرد با توجه به عدم رعایت  پروتکل های بهداشتی توسط برخی از هموطنان و نیز جلوگیری از احتمال خیز چهارم ویروس کرونا در ماههای بهمن و اسفند صبح فردا نشست فوق العاده این ستاد برای اجرای محدویت های بیشتر برگزار خواهد شد.






نام:
ایمیل:
* نظر: