اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۹ - 15 January 2021
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: غربالگری بیماری‌ های ژنتیکی جنین هیچگاه اجباری نبوده است و دستورالعمل وزارت بهداشت در این رابطه با مشارکت آگاهانه و داوطلبانه والدین، عملی شده و البته نقش موثری در کاهش موارد تولد بیماری‌ های ژنتیکی از جمله سندرم داون و... داشته و خواهد داشت.
غربالگری بیماری‌ های ژنتیکی جنین هیچگاه اجباری نبوده استبه گزارش عصرپرس از وزارت بهداشت، دکتر کیانوش جهانپور در حساب توییتری خود در خصوص غربالگری پیش از تولد بیماری‌ های ژنتیکی، نوشت:
 
وزارت بهداشت بعنوان تولیت سلامت در قبال تولد کودکان سالم و سلامت نسل آینده، خود را مسئول می‌داند، غربالگری بیماری های ژنتیکی که برپایه شواهد علمی و فناوری های موجود، پیشگیری از آن میسر باشد، سیاستی در راستای ارتقای سلامت عمومی است، همزمان وزارت بهداشت خود را در قبال سیاست های کلان جمعیت و مقابله با پدیده سقط غیرقانونی و غیرعلمی نیز متعهد می داند و البته در سیاست‌گذاری و تصمیم سازی مبتنی بر شواهد، تباین و تنافری بین این دو مهم متصور نیست، چنانکه شاید نظام سلامت بیش و پیش از هر حوزه ای، سهم خود را در قبال سیاست های جمعیتی و ترویج فرزندآوری و گسترش فرهنگ خانواده سالم ادا نموده و آن را ارتقا خواهد داد. 
 
غربالگری بیماری‌ های ژنتیکی جنین هیچگاه اجباری نبوده است و دستورالعمل وزارت بهداشت در این رابطه با مشارکت آگاهانه و داوطلبانه والدین، عملی شده و البته نقش موثری در کاهش موارد تولد بیماری‌ های ژنتیکی از جمله سندرم داون و... داشته و خواهد داشت. 
 
همه ما در قبال جمعیت و سلامت جمعیت در چارچوب دستاوردهای دانش نوین بشری مسئولیم، نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم.
نام:
ایمیل:
* نظر: