اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۹ - 14 January 2021
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی آبفای کشور:
مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در کشور، 60 درصد مشترکان زیر 30 درصد آب تولیدی در شبکه توزیع را مصرف می‌کنند و مابقی مصرف مربوط به 40 درصد مشترکان است که 70 درصد آب توزیعی را به خود اختصاص می‌دهند.
70 درصد آب توزیعی در شبکه را 40 درصد مشترکان مصرف می‌کنندبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، «علی سیدزاده» روز پنجشنبه در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در کارگروه بررسی آب امید و مدیریت مصرف، هدررفت آب را به صورت واقعی و ظاهری تقسیم بندی و خاطرنشان کرد: هم اینک در بیش از ۱۱۰۰ شهر منطبق بر سند آب کشور، میزان آب توزیعی در شبکه رصد می شود. در سال 98 از مجموع 6 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آب تولیدی در شبکه آب شهری یک میلیارد و 600 میلیون متر مکعب برای شرکت آب و فاضلاب درآمدی نداشته است. 

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ ، ۲۵.۴ درصد آب در شبکه توزیع هدر رفته که  ۱۳ درصد آن در بخش واقعی بوده است. 

سیدزاده یادآوری کرد: میزان 40 یا 50 درصد هدررفت آب آمار غیر واقعی است. در سال‌های گذشته میزان هدررفت آب ۳۰ درصد بوده که اکنون ۱۳ درصد است.

وی با بیان این که به دلیل شرایط فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی بخشی از مردم به سمت انشعاب های غیر مجاز می‌روند، گفت: بخشی از درآمدها به دلیل این انشعاب‌ها از دست می رود.

سیدزاده گفت: این انشعاب‌ها اجازه نمی‌دهند که میزان رصد دقیق و واقعی باشد و منجر به هدررفت واقعی آب می شود.

وی بیشترین میزان هدررفت آب در شبکه های توزیع را علاوه بر تهران مربوط به خوزستان و شهرهایی اعم از اهواز و مازندران و کمترین میزان را در شهرهایی اعم از مشهد، یزد، اصفهان و خراسان جنوبی اعلام کرد.

سیدزاده درباره طرح آب امید هم گفت: در هیات وزیران پیشنهاد وزیر نیرو در خصوص طرح امید مطرح و مصوب شد که بر اساس آن، هر مشترکی یک سوم الگو، مصرف داشته باشد از پرداخت آب بها معاف است.

وی افزود: این طرح که در آن مشترکان به خوش مصرف‌ها، کم مصرف‌ها و پرمصرف‌ها دسته بندی شده‌اند، برای فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش در خصوص منابع ارزشمند آبی است. 

سیدزاده گفت: سه میلیون و 900 هزار خانوار مشمول معافیت در پرداخت آب بها در قالب طرح آب امید هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: