اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۴ دی ۱۳۹۹ - 13 January 2021
رسانه کره ای:
«کی بی اس» تارنمای رادیو و تلویزیون کره جنوبی در گزارشی با اشاره به سفر دو هیات دیپلماتیک کره ای به تهران برای گفت و گو در مورد مسایل مورد علاقه دو طرف از جمله آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران و رهاسازی کشتی توقیف شده، نوشت که این دو هیات با دست خالی تهران را به مقصد سئول ترک کردند.
هیات کره جنوبی با دست خالی تهران را ترک کردبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از «کی بی اس»، وزارت خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد: با این حال دولت به دنبال این سفر قصد دارد به رایزنی در مورد آزادی نفتکش و خدمه آن با ایران ادامه دهد، در حالی که فعالیت های کنسولی را به طور همزمان و فعالانه تا زمان آزادی خدمه و ملوانان به آنان ارائه می دهد.

یک هیات دولتی به سرپرستی «چوی جونگ کان» معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی، از یکشنبه گذشته تا سه شنبه با مقامات ارشد مختلف ایران دیدار کرد. «کی بی اس» ادعا کرده است که چوی در این دیدارها به توقیف نفتکش کره ای اعتراض کرده و از تهران خواسته است سریعاً کشتی و خدمه را آزاد کند.

گزارش می افزاید: ایران هم در این نشست ها بار دیگر تاکید کرده است که مساله نفت کش توقیف شده یک مساله فنی مربوط به آلودگی دریایی است.

«کی بی اس» می گوید: ایران همچنین قول دادرسی سریع در مورد این کشتی و تضمین برخورد بشردوستانه و خدمات کنسولی مناسب را برای خدمه داده است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد. سفارت کره جنوبی در تهران دو روز بعد سلامت هر ۲۰ ملوان را تأیید کرد.

به دنبال توقیف این کشتی، کره جنوبی دو هیات دیپلماتیک شامل یک هیات به سرپرستی  «کو کیونگ سوک» مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه در روز پنجشنبه و یک هیات هم به سرپرستی «چوی جونگ کان» معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی در روز یکشنبه به تهران اعزام کرد که بر اساس گزارش رسانه های کره ای این دو هیات دست خالی تهران را ترک کرده اند.

براساس این گزارش، این اظهارات مقامات کره جنوبی در حالی است که عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در دیدار روز گذشته با "چویی جونگ کان" قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی که در تهران به سر می برد، به کره جنوبی توصیه کرد از سیاسی کردن موضوع و تبلیغات بی حاصل خودداری کرده و اجازه دهد روال قانونی رسیدگی در دادگاه مربوطه در آرامش طی شود.

شایان ذکر است: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد. سفارت کره جنوبی در تهران روز چهارشنبه گذشته سلامت هر ۲۰ ملوان را تأیید کرد.





نام:
ایمیل:
* نظر: