اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۹ - 12 January 2021
با حضور وزیر نیرو و در هفته سی و ششم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛
چهار پروژه آبرسانی روستایی با اعتبار 111 میلیارد تومان در چهار استان کشور با حضور وزیر نیرو و در قالب هفته سی و ششم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح شد.
100 روستا در 4 استان کشور از نعمت آب بهره‌مند شدندیه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا اردکانیان درآئین افتتاحیه طرح های آبرسانی به 100 روستا در استانهای همدان، کردستان، البرز و زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه به همکاران خود به دلیل توفیق بزرگی که نصیب آنها شده تبریک میگویم گفت:امروز همه ما در یکی از مهم ترین و اثرگذار ترین دستگاههای خدمات رسان در حال فعالیت هستیم. 

وی با اذعان به اینکه در راستای سی ششمین هفته از پویش " #هرهفته_الف_ب_ایران"، در هر هفته بیش از 30 روستا به شبکه آب وصل شدند، عنوان کرد: خدمت رسانی به مناطق مرزی را از تکالیف خود می‌دانیم چراکه این مناطق ویترین کشور ما هستند و باید بیش از شاخص‌های تعریف شده نیز از خدمات برخوردار شوند.

اردکانیان در ادامه با بیان اینکه کار مدیران دولتی در ماه‌های پایانی فعالیت دولت تدبیر وامید، مشابه دونده ای است که به لحظات پایانی ماراتون خود نزدیک شده است، عنوان کرد: در این شرایط نیز خدمت‌رسانی به مردم عزیز کشورمان با تلاش مضاعف همچنان ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه استانداران در سراسر کشور همواره یار و مددکار ما بوده اند، عنوان کرد: این درجه از همکاری، پشتیبانی وهمدلی که میان استانداران با مدیران اجرایی استانی و به ویژه مدیران مرتبط با وزارت نیرو وجود داشته همواره با درک، فهم و توسعه یافتگی همراه بوده است.

وی ضمن اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در سی و ششمین هفته از پویش یاد شده گفت: با احتساب پروژه های افتتاح شده در امروز تعداد پروژه‌های این پویش به 199 پروژه در سال جای رسید که در این رابطه 54 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

اردکانیان ادامه داد: با مجموع 100 روستایی که امروز آبرسانی شدند، مجموع روستاهایی که در دولت تدبیر و امید از نعمت آب شرب و سالم برخوردار شدند به 12 هزار و 437 روستا با 8 میلیون و 400 هزار نفر رسید که به یاری خدا و با تلاش مدیران ما، تا پایان دولت فعلی 9 میلیون و 300 هزار نفراز جمعیت روستایی از این نعمت برخوردار خواهند شد.

وی همچنین ضمن قدردانی از شرکت آبفای استان همدان، گفت:ثمره یکپارچه سازی دو مجموعه آبفا شهری و روستایی را علاوه بر استان همدان در سایر استان‌ها نیز شاهد هستیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه امروز باید عملکردمان را بر سر بام دنیا با صدای بلند فریاد بزنیم، عنوان کرد: در دوره 8 ساله از دولت تدبیر و امید با همه مضیقه هایی که مواجه بودیم توانستیم این تعداد روستا را به شبکه آب پایدار وصل کنیم.

بر اساس گزارش عصرپرس، رضا اردکانیان پروژه آبرسانی به 75 روستا در استان کردستان با اجرای 287 کیلومتر خطوط انتقال، 10 هزار مترمکعب مخازن ذخیره، 313 لیتر بر ثانیه ظرفیت تامین آب و با اعتبار 81.7 میلیارد تومان برای آبرسانی به جمعیتی حدود 10 هزار و 480 خانوار معادل 43 هزار و 825 نفر را به بهره‌برداری رساند.

همچنین در استان زنجان با بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به 15 روستا با 41 کیلومتر خطوط انتقال، 600 مترمکعب مخازن ذخیره، 53 لیتر بر ثانیه ظرفیت تامین آب و با اعتبار 20.1 میلیارد تومان جمعیتی بالغ بر 7 هزار و 598 نفر از آب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

 این گزارش می‌افزاید: پروژه آبرسانی به 8 روستا در استان البرز نیز که با اجرای دو کیلومتر خطوط انتقال، یک هزار و 200 مترمکعب مخازن ذخیره، 49 لیتر بر ثانیه و با سرمایه‌گذاری 5.6 میلیارد تومان جمعیت 9 هزار و 764 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، امروز افتتاح شد.

درادامه چهارمین پروژه افتتاح شده، پروژه آبرسانی به 2 روستا در استان همدان با اجرای 5 کیلومتر خطوط انتقال، 200 مترمکعب مخازن ذخیره، 8 لیتر بر ثانیه و سرمایه گذاری ۱.۸ میلیارد تومانی حدود یک هزار و 432 نفر جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.



نام:
ایمیل:
* نظر: