اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۹ - 12 January 2021
وزیر صمت در گفتگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود تأکید کرد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در گفتگوی تلفنی با عبدالرزاق داوود «مشاور نخست وزیر و وزیر صنعت، بازرگانی، نساجی، تولید و سرمایه گذاری پاکستان با ابراز خرسندی از بازگشایی مرز ریمدان- گبد بر گسترش فعالیت های این مرز، برای توسعه مراودات تجاری و همکاری های میان دو کشور تاکید کرد.
گسترش فعالیت‌ها در مرز ریمدان-گبد برای توسعه سطح مبادلات تجاریبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در این گفتگو با دعوت از عبدالرزاق داوود برای حضور در نهمین نشست کمیته مشترک تجاری دو کشور در تهران، ابراز امیدواری کرد که با امضای تفاهم نامه‌ها و توافقنامه‌های مشترک در این نشست، همکاری‌های میان دو کشور توسعه یابد.

وی همچنین تعیین هر چه زودتر زمان برگزاری نهمین نشست کمیته مشترک تجاری دو کشور را خواستار شد.

اعلام آمادگی کشورمان برای توسعه مبادلات تجاری مرزی با پاکستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در ادامه با اشاره به تصویب مصوبات مربوط به مبادلات مرزی در مجلس شورای اسلامی ایران علاقه مندی کشورمان را برای توسعه مبادلات با پاکستان در حوزه مرزها اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به بازگشایی مرز ریمدان-گبد به عنوان دومین مرز رسمی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد که با توافق طرفین به زودی شاهد گشایش مرز سوم میان دو کشور و توسعه مراودات بیشتر نیز باشیم.

مذاکرات موافقتنامه تجارت آزاد نهایی شود

رزم حسینی تأکید کرد که با برگزاری نهمین کمیته مشترک و رایزنی های انجام شده، مذاکرات موافقتنامه تجارت آزاد نهایی شود.

استفاده از ظرفیت تهاتر کالا برای تعمیق مناسبات تجاری ایران و پاکستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان همچنین با اشاره به مذاکرات قبلی در خصوص تهاتر کالا میان دو کشور، گفت: در مقابل صادرات برق، از کشور پاکستان برنج می توانیم وارد کنیم که این مهم منتظر تصویب در دستگاه‌های مرتبط در پاکستان از جمله بانک مرکزی این کشور است.

دعوت از سرمایه گذاران پاکستانی برای فعالیت در مرز میرجاوه یا چابهار

رزم حسینی با یادآوری ظرفیت تجار توانمند در پاکستان، آمادگی کشورمان را برای دعوت از سرمایه گذاران و تجار پاکستانی برای سرمایه گذاری در مرز میرجاوه یا مناطق آزادی همانند چابهار اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیری که بر کاهش مبادلات تجاری میان دو کشور و تمامی کشورهای دنیا داشته است، گفت: انشالله نهمین کمیته مشترک تجاری دو کشور سرآغاز دور جدیدی از همکاری ها برای گسترش مبادلات باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان خواست تا معاونان دو طرف در سطح ملی و دو استاندار در سطح محلی مذاکرات مجازی را برای تهیه پیش نویس تفاهم نامه ها و توافقنامه ها برای نشست آتی دو طرف آماده کنند.





نام:
ایمیل:
* نظر: