اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۹ - 10 January 2021
معاون علمی رییس جمهور تاکید کرد:
معاون علمی و فناوری رییس جمهور از تولید اتوبوس‌های برقی خبر داد، گفت: برقی سازی در حوزه حمل و نقل یکی از دغدغه‌ها است که ساختار علمی کشور را متحول می‌کند و اگر چند شرکت خودروسازی فعلی وارد بحث هوشمندسازی نشوند، قطعا بعدا رهبر بازار خودرو نخواهند بود.
ضرورت هوشمند سازی  حمل و نقل کشوربه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سورنا ستاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک شهرداری تهران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موضوع موتور برقی با اشاره به اینکه  در ماه های اخیر همکاری‌های زیادی با شهرداری تهران داشته ایم، گفت: در همین راستا  همکاری‌هایی در زمینه‌ی ایجاد کارخانه و ایستگاه‌های نوآوری در حوزه شهری داشتیم و امید است پهنه‌های نوآوری نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برقی سازی در حوزه حمل و نقل یکی از دغدغه‌ها است که ساختار علمی کشور را متحول می‌کند، گفت: اگر چند شرکت خودروسازی فعلی وارد بحث هوشمندسازی و برقی سازی نشوند، قطعا بعدا رهبر بازار خودرو نخواهند بود و باید بگویم که الزاما همه خودروسازان به این سمت حرکت کنند.

ستاری با اشاره به پتانسیل بالای استارتاپ‌ها در این حوزه، اظهار کرد: ما برای اتوبوس‌های برقی نیز برنامه‌های زیادی داریم که امیدواریم در همین دولت به نتیجه برسد.

اقدامات زیادی در حوزه موتور برقی انجام شده است

معاون علمی رییس جمهور با اشاره به ورود چند سازنده به حوزه موتورهای برقی، تصریح کرد: حتما باید نمایشگاهی در این خصوص برگزار شود، چرا که برخی‌ها تصور می‌کنند این موتورهای برقی جدید همان اسکوترها هستند، اما در حوزه موتور برقی کارهای زیادی انجام شده است.

12 درصد آلایندگی تهران مربوط به موتور است

ستاری با بیان این‌که 12 درصد آلایندگی تهران مربوط به موتور است، اظهار کرد: برقی سازی موتورسیکلت آن هم در تهران یک ضرورت است و با ایده‌های جدید می‌توان هزینه‌های برقی کردن را کاهش داد و امیدواریم این کار را تا اوایل بهمن‌ماه بتوانیم آغاز کنیم.





نام:
ایمیل:
* نظر: