اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۹ - 10 January 2021
در پی اظهاراتی درباره شکست ترامپ در انتخابات آمریکا
محسن هاشمی در پی اظهارات خواهرش فائزه هاشمی گفت: صمیمانه تقاضا دارم صحبتهای خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و مانع تخریب پدر از طرف تجدیدنظر طلبان خارجی و افراطیون شوی.
نامه هاشمی به خواهرش فائزه: مواضع اخیر خود را اصلاح کنبه گزارش عصرپرس، محسن هاشمی فرزند مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه با انتشار نامه ای نسبت به اظهارات خواهرش، فائزه واکنش نشان داد. فائزه هاشمی در گفت‌وگوی تصویری با یکی از رسانه‌ها مدعی شده بود که «دوست داشتم ترامپ رای بیاورد چون فشارها می‌توانست ایران را مجبور به تغییر سیاست کند.» 

در پی این اظهارات محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران و عضو شواری مرکزی حزب کارگزاران با انتشار نامه‌ای به اظهارت خواهرش پاسخ داد. در این نامه آمده است: خواهر عزیزم فائزه، هنوز چهارمین سالگرد رحلت پدر، سپری نشده بود که انتشار مصاحبه ای از تو موجب ناراحتی علاقمندان آیت الله هاشمی رفسنجانی والبته اعضای خانواده و را فراهم کرد و بهانه ای مناسب به افراطیون و تخریب گران پدر داد و برگ دیگری بر مظلومیتش اضافه شد.

وی افزود: نوشتن این سطور به معنای آن نیست که خود را بزرگتر یا فهمیده تر از تو می‌دانم، چرا که تقریبا هم سن و سوابق سیاسی تو کمتر از من نیست، ولی احساس وظیفه کردم که تذکراتی که بارها به شکل گفت‌وگوهای خانوادگی طرح شده بود را در قالب نامه سرگشاده بیاورم.

در ادامه این نامه آمده است: به خوبی می‌دانی که متفاوت با بسیاری از شخصیتهای کشور، پدر، چهره ای نبود که مواضع وتفکراتش پوشیده باشد، از او هزاران صفحه اثر در قالب  کتاب، خاطرات، خطبه های نمازجمعه، سخنرانی، مصاحبه و ... باقیمانده است که حدود یکصد جلد آن تاکنون منتشر شده است.  

وی خطاب به فائزه هاشمی تاکید کرد: اتفاقا در موضوع ترامپ، برخطر او و تهدیدی که خودکامگی او هشدار علنی داده بود و گفتند که ترامپ چهره‌ای خطرناک و  قلدری که به اصول پایبند نیست و قواعد و مقررات را به راحتی به زیر پا می‌گذار، است.

محسن هاشمی افزود: می‌دانی که ترامپ به واکنش احساسی و به دور از عقلانیت ایران در این ماههای آخر دل بسته بود تا بتواند آتش جنگ را روشن کند که با هوشیاری وتدبیر مسئولان، به‌ویژه رهبر انقلاب این توطئه ناکام ماند و ایران با سرافرازی و ترامپ با شکست، سخت ترین دوره تحریم ها را به پایان رساند.

وی خاطر نشان کرد: قطعا خود خوب می دانی و معتقدی که ترامپ کاری جز تهدید، تحریم، بدعهدی، ترور، توهین علیه ایران انجام نداد و سیاستمداری لمپن وقمار باز است و من سقوط ترامپ را به ملتهای ایران و آمریکا تبریک گفتم.

محسن هاشمی خطاب به خواهرش گفت: می دانم که در سالهای اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده وفرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی‌شود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی ودم از استقلال بزنی!

وی افزود: لذا از تو صمیمانه تقاضا دارم صحبتهای خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و  مانع تخریب پدر از طرف تجدیدنظرطلبان خارجی و افراطیون داخلی شوی.
نامه هاشمی به خواهرش فائزه: مواضع اخیر خود را اصلاح کن
نام:
ایمیل:
* نظر: