اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۹ - 10 January 2021
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات زیرساختی و حفاظتی بهداشتی و درمانی به مجموعه این دانشگاه اختصاص داده شد.
۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار کرونایی به دانشگاه علوم پزشکی مازندرانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سید عباس موسوی روز یکشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا استان مازندران که با حضور وزیر بهداشت و درمان برگزار شد، افزود: با این اعتبار حدود ۷۷۴ تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستان های دولتی استان مازندران افزودن شد.

وی ادامه داد: تا به امروز حدود ۶۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای خرید تجهیزات حفاظتی و محافظت فردی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پذیرش بیماران کوویدی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران اختصاص یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با شیوع ویروس کرونا ۲۰ دستگاه اکسیژن ساز و یکهزار کپسول ۲۰ لیتری نیز برای بیمارستان‌های این استان خریداری و در حال استفاده است.

موسوی اظهار داشت: تاکنون برای تجهیز بیمارستان‌های دولتی به دستگاههای تصویر برداری سی تی اسکن اقدام‌های خوبی انجام شد و با دستور وزیر بهداشت بزودی تمام بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران دستگاه "به سی تی اسکن" مجهز خواهند شد.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای بستری و درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ وجود ندارد و هم اکنون چهار هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای بستری بیماران کرونایی پیش‌بینی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران همچنین اظهارداشت:تعداد ۹ نقاهتگاه با بیش از ۱۲۷ تخت نیز برای بستری بیماران نیازمند پس از بهبود نسبی در استان پیش‌بینی شده است که می تواند کمک کار بیمارستان ها برای بستری بیماران کووید ۱۹ باشد.

شناسایی ۸۷ هزار بیمار کرونایی در مازندران

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از بدو شیوع ویروس کرونا در قالب طرح های غربالگری و رهگیری حدود ۸۷ هزار و ۲۸۳ بیمار اصلی مبتلا به ویروس کرونا شناسایی و تحت درمان سرپایی و بستری قرار گرفتند.

به گفته وی حدود ۲۲۹ هزار نفر از افراد مرتبط با بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در قالب طرح غربالگری از سوی پزشکان خانواده و مراقبان سلامت شناسایی شدند.

موسوی گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح غربالگری در مجموع به طور میانگین، حدود ۹ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۵۰۵ نفر از شهروندان مازنی در این طرح شرکت کردند که به طور میانگین هر شهروند مازنی سه بار غربالگری شد.

وی خاطرنشان کرد که در راستای نظارت خروج افراد سالمندان و افراد پرخطر  از منازل در جهت تامین سلامتشان در قالب طرح شهید سلیمانی حدود ۶۷۶ هزار نفر تحت قرنطینه اجباری قرار گرفتند که در این قالب بخشی از نیازمندیهای آنها نیز از سوی گروههای حمایتی تامین می شود.

افزایش تست کرونایی

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت: با توجه به قرارگیری استان در پیک موج سوم ویروس کرونا و اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی تست کرونا در این استان نسبت به گذشته افزایش چشمگیری یافت به طوری که هم اکنون روزانه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تست رَپید و ۲۳۰ تست "پی سی آر" در افراد مشکوک به ویروس کرونا در استان گرفته می شود.

موسوی افزود : تاکنون ۱۱ هزار و ۶۰۰ تست از بیماران مشکوک به ویروس کرونا در استان مازندران گرفته شد.

به گفته وی در قالب طرح شهید سلیمانی تاکنون ۹ هزار و ۶۲  بیمار با علایم ویروس کرونا در این استان که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ، هلال احمر و سپاه کربلای در دست اجراست، شناسایی شدند.

کاهشی شدن پیک موج سوم

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از یکهزار بیمار با علایم ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه بستری هستند گفت : بررسی های چند روز اخیر نشان می دهد که آمار بیماران بستری روند کاهشی به خود گرفته است.

موسوی اظهار داشت: سرعت انتقال این ویروس در موج سوم ۱.۷ درصد بود که در روزهای اخیر به ۱.۵ درصد رسید و تلاش می شود با افزایش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانیم این روند را کنترل کنیم.

وی خواهان همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی برای کاهش روند صعودی بیماران مشکوک به ویروس کرونا شده است.

شیوع ویروس کرونا که از سی ام بهمن ماه سال گذشته در مازندران شیوع یافت، تاکنون این استان دو موج این ویروس را پشت سرگذاشت و از هفته گذشته پس از ۲۳ هفته به پیک موج سوم رسید و هم اکنون پنج شهرستان آمل ، ساری ، قائمشهر، نکاء، فریدونکنار در وضعیت قرمز قرار دارند و ۱۷ شهرستان دیگر از جمله بابل که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل قرار دارد در وضعیت نارنجی قرار دارند./ایرنا







نام:
ایمیل:
* نظر: