اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - 25 January 2017
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کشورهای اسلامی با همکاری یکدیگر باید در وهله نخست جلو توسعه و گسترش جریان های افراطی را گرفته و در گام بعد با اقدامات فرهنگی از اشاعه آن جلوگیری کنند
کشورهای اسلامی باید با جریان های افراطی مقابله کنند

سرویس اقتصادی عصرپرس:
سیدرضا صالحی امیری، در حاشیه آیین معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، در دیدار با وزیر فرهنگ الجزایر افزود: الجزایر ظرفیت های بزرگی برای ایجاد جبهه مشترک در مقابله با تروریسم دارد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی با اشاره به تفکرات خرافی گروهک های تروریستی ادامه داد: این تفکرات و اشاعه آن در سطح جهان، خطرناک است و باید از طریق اقدامات فرهنگی از انتشار آن جلوگیری کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکنون با جریان های خشن و بی منطق افراطی مواجه هستیم و باید برای از میان بردن آنها به منشاء این تفکرات توجه کنیم.

وی گفت: الجزایر می تواند نقش مهمی در از میان برداشتن جریان های افراطی در جهان ایفا کند و ما نیز آمادگی ایجاد جبهه مشترک فرهنگی با الجزایر، برای محدودسازی این جریان های افراطی را داریم.

صالحی امیری با اشاره به تربیت دانشگاهیان و حوزویان در ایران ادامه داد: ساختار دانشگاه ها و حوزه های علمیه در ایران به نحوی است که در آن عنصر خشونت تربیت نمی شود و از سویی رهبر معظم انقلاب نیز به شدت مخالف با گرایش های افراطی هستند و همیشه در برابر آن ایستادگی کرده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: حمایت ما از کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، لیبی و... برای ایجاد دژ مستحکم در مقابل رژیم صهیونیستی است.

صالحی امیری بر لزوم تدوین برنامه فرهنگی برای مواجهه با جریان های خشن افراطی تاکید کرد.

وزیر فرهنگ الجزایر نیز در این دیدار گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ فرصت مغتنمی است زیرا این شهر از دیرباز مهد تمدن، فرهنگ و معنویت بوده است.

وی افزود: حضور فرهنگی کشورهای اسلامی از جمله الجزایر در این رویداد پشتوانه خوبی در روابط فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

این مقام الجزایری گفت: الجزایر در سطوح مختلف سیاسی، دینی، معنوی و تاریخی با ایران روابط خوبی دارد.

وی با اشاره به پیشنهاد صالحی امیری مبنی بر تشکیل جبهه مشترک برای مقابله با جریان های تکفیری ادامه داد: این دیدگاه را باید عمق بخشید و در تمامی جهان به دنبال این باشیم که چگونه از طریق فرهنگ می توانیم این جریان ها را منزوی کنیم.

وی گفت: فرهیختگان و روشنفکران کشورهای اسلامی می توانند نقش مهمی در این تلاش فرهنگی با هدف از بین بردن جریان های تکفیری داشته باشند.

سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان همکاری اسلامی هر ساله سه شهر را از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند.

در همین چارچوب کلانشهر مذهبی مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شد که امروز در مراسمی با حضور صدها مهمان داخلی و خارجی، این رویداد آغاز شد.



کشورهای اسلامی باید با جریان های افراطی مقابله کنند
نام:
ایمیل:
* نظر: