اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۹ - 09 January 2021
شهردار تهران تاکیدکرد:
شهردار تهران با بیان این‌که ۲۱ میلیارد تومان هزینه صرف جابه‌جایی تاسیسات زیربنایی در پروژه نجفی رستگار شده است، تاکید کرد: با بهره‌برداری از این مسیر بخش زیادی از ترافیک کمربند جنوبی تهران حل خواهد شد و بار ترافیکی بزرگراه بسیج و میدان افسریه کاهش خواهد یافت.
کاهش بار ترافیکی کمربند جنوبی تهران با پروژه طرح نجفی رستگاربه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم آغاز عملیات بازآفرینی شارباغ و بهره‌برداری از فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار که با حضور معاون اول رییس جمهور  برگزار شد، با بیان این‌که برای بزرگراه نجفی رستگار که حدود ۴.۷ کیلومتر است ۳۰۷ میلیارد تومان به صورت مستقیم هزینه کردیم و ۴۹۰ میلیارد تومان نیز بابت تملک املاک صرف شده است، اظهار کرد: سعی می‌کنیم در مناطق جنوبی تهران کمتر از ماده ۹ استفاده کنیم مگر آنکه دیگر چاره‌ای نداشته باشیم.

کاهش بار ترافیکی کمربند جنوبی تهران با پروژه طرح نجفی رستگار

شهردار تهران با بیان این‌که ۲۱ میلیارد تومان هزینه صرف جابه‌جایی تاسیسات زیربنایی در پروژه نجفی رستگار شده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این مسیر بخش زیادی از ترافیک کمربند جنوبی تهران حل خواهد شد و بار ترافیکی بزرگراه بسیج و میدان افسریه کاهش خواهد یافت.

وی درباره عدم افتتاح لاین جنوبی این بزرگراه نیز اظهار کرد: هر دو لاین شمالی و جنوبی افتتاح شده است اما هنوز مسیرهای کندرو فعال نیست.

حناچی در مورد پروژه شارباغ نیز با بیان این‌که وجه تسمیه شارباغ شهر باغ می‌شود، اظهار کرد: فعالیت راه‌آهن در منطقه ۱۷ و ۱۸ و عبور دائم قطار موجب نارضایتی مردم شده بود به گونه‌ای که همواره اهالی این مناطق از صدا و ترافیک راه‌آهن گلایه داشتند و در اواسط دهه ۸۰ با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان قرار شد که لاین رفت و برگشت راه‌آهن به زیر زمین برود و همچنین دو خط مسیر مترو نیز ایجاد که امکان اتصال مترو به مناطق ۱۷ و ۱۸ فراهم شد ،با توافقی که با مدیرعامل مترو شده امیدوار هستیم که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و ما هم در شهرداری بتوانیم به تعهدات‌مان عمل کنیم.

وی در ادامه با بیان این‌که بیش از ۱۳۰ شرکت در فراخوان بین‌المللی طراحی شارباغ شرکت کردند که نهایتا یک شرکت ایرانی برنده شد، اظهار کرد: تلاش می‌شود از این به بعد در پروژه‌های تهران از خرد جمعی و نظر مشاوران بیشتر استفاده شود و به عنوان یک سیاست عمومی دنبال خواهد شد.

افزایش کیفیت زندگی  بازگشت آرامش در پروژه های جدید شهرداری 

شهردار تهران با بیان این‌که مطمئن هستم این هشت کیلومتر شارباغ تاثیر زیادی بر روی محلات مجاور می‌گذارد که جزو صالحات باقیات محسوب می‌شود، اظهار کرد: در شهر تهران شیوع کرونا و تاثیر تحریم‌ها سبب کاهش درآمد و افزایش هزینه‌ها شده که شرایط را برای ما سخت کرد اما تقریبا تمام پروژه‌هایی که از قبل شروع شد به اتمام رسید و از این پس نسل جدید پروژه‌ها که از جنس افزایش کیفیت زندگی و بازگشت آرامش به محدوده‌های مسکونی است را بیشتر خواهیم دید.

بهره برداری از ۱۷ پارک در تهران از سال۹۶ تاکنون 

وی با بیان این‌که احترام به محیط زیست و فضای سبز را در دستور کار قرار می‌دهیم، گفت: از نیمه سال ۱۳۹۶ تاکنون حدود ۱۷ پارک در تهران به بهره برداری رسیده که مساحت این بوستان‌ها از دو هکتار تا ۶۰۰ متر بوده و چندین بوستان جدید نیز با اولویت مناطقی که دارای سرانه کم فضای سبز دارند همچون مناطق ۱۳، هفت تا ۱۰ در دست بهره‌برداری است.

حناچی با بیان این‌که با همکاری شورای شهر در نظر داریم که تهران را ارزان‌تر و بهینه‌تر اداره کنیم، گفت: یکی از این راه‌ها سرمایه گذاری بر روی سرمایه‌های فعلی شهر است. مثل رود دره اوین که به زودی اقدامات آن آغاز می‌شود.

اداره شهر تهران بر روی ریل قانون 

شهردار تهران با بیان این‌که ما در این دوره مدیریت شهری کاملا منطبق بر طرح تفصیلی پیش می‌رویم، اظهار کرد: معتقدیم که می‌توان هرچند سخت ، شهر را بر روی ریل قانون اداره کرد . هرچند می‌توانستیم مسیر گذشته را نیز ادامه دهیم، اما دیگر تهران برای سکونت مناسب نبود.

وی با بیان اینکه دو عارضه آلودگی هوا و ترافیک کلانشهرها را تهدید می‌کند، تصریح کرد: وضعیت امروز هوا نشان می‌دهد که یکی از موارد آلاینده هوا از مسیر خود خارج شده و این سکون سبب تشدید آلاینده‌ها شده است هرچند که می‌دانیم دولت در اصلاح سوخت تمهیدات لازم را انجام داده است اما آلاینده‌ها از مرزبندی و تقسیمات کشوری تبعیت نمی‌کند و درست است که در تهران سوخت استاندارد داریم، اما اگر در اطراف تهران سوخت استاندارد نباشد آلاینده‌ها به سمت تهران نیز می‌آیند و خواستار حل این مشکلات هستیم.

حناچی ادامه داد: توسعه خودروی برقی، موتور و اتوبوس باید در دستور کار قرار گیرد و دولت از آنها حمایت کند چرا که راه ما در آینده به آنها ختم می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: