اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۹ - 08 January 2021
معاون سازمان توسعه تجارت:
معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با وجود تشدید محدودیت‌های ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا، تحریم‌‎ها و فشارهای اقتصادی استکباری در ۹ ماه امسال، وضعیت بازارهای صادرات کشور بهتر شده و اکنون بالای ۹۰ درصد از دروازه‌های مرزی برای صادرات فعال هستند.
90 درصد دروازه‌های صادراتی کشور فعال هستندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، مجتبی موسویان ریزی در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان این مطلب، افزود: برخی کشورها مانند افغانستان که روند صادرات ایران به آنها منفی شده بود، نیز اکنون مثبت شده‌است.

وی بیان کرد: برخی از شرکای اصلی تجاری ایران مانند چین و عراق که هر کدام به تنهایی ۲۵ درصد صادرات کشور را جذب می‎کنند، شیب تند و بسیار منفی صادرات به آنها با ملایمت تغییر کرده‌است.

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: از مجموع ۲۰ کشور صادراتی هدف ایران که حدود ۹۰ درصد صادرات کشور به مقصد آنها انجام می‌شود با وجود کرونا و تحریم‌ها، صادرات به هفت کشور نسبت به پارسال مثبت شده‌است.

موسویان ریزی یادآور شد: در ارتباط با سایر کشورهای هدف صادرات نیز روند بسیار منفی صادرات ملایم شده و انتظار می‎رود در ادامه سال، حجم صادرت کشور نسبت به سال گذشته حداکثر ۱۰ درصد کاهش یابد و ۹۰ درصد محقق شود.

وی ادامه داد: این ۱۰ درصد کاهش را نهادهای بین المللی به دلیل شیوع کرونا برای همه کشورهای جهان پیش بینی کردند و تنها مربوط به ایران نیست.

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد: امسال در ۹ ماهه بیش از ۲۵ میلیارد دلار صادرات از کشور انجام شد و نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش ۲۰ درصدی دارد که در سه ماه زمستان به ۳۶ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و ۱۰ درصد کاهش جبران خواهد شد.




نام:
ایمیل:
* نظر: