اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۸ دی ۱۳۹۹ - 07 January 2021
رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه:
رئیس قوه قضاییه با اشاره به لزوم ساماندهی کوله بری و مهیا کردن شرایط برای افزایش صادارت و واردات در مناطق مرزی کرمانشاه، گفت: منظور ما از برخورد با قاچاق، مقابله با کوله بری نیست و ما صرفا باید تمرکز خود را بر روی مقابله با قاچاق سازمان یافته که به اقتصاد کشور آسیب می رساند معطوف کنیم.
منظوراز برخورد با قاچاق، مقابله با قاچاق سازمان یافته است نه برخورد با کوله‌بریبه گزارش عصرپرس از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در جلسه شورای اداری کرمانشاه، ضمن گرامیداشت یاد شهدا به خصوص شهدای این استان، هر وجب از خاک کرمانشاه را یادآور دلاوری های مردان و زنان این خطه در برابر بعثی ها، منافقین و ضدانقلاب دانست و گفت: ایستادگی، مجاهدت و مقاومت مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس موجب سربلندی مردم این استان شد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به وجود اقوام و مذاهب و گویش های مختلف در استان کرمانشاه، وحدت و انسجام را رمز تلاش برای توسعه یافتگی استان کرمانشاه دانست.

آیت الله رئیسی با اشاره به وظایف مدیران در نظام جمهوری اسلامی گفت: در تربیت دینی، مدیران قبل از هر چیز باید خود را در محضر پروردگار متعال ببینند و پاسخگویی به ارباب رجوع، مردم و همچنین سلسله مراتب نظارتی را از وظایف خود بدانند.

رئیس قوه قضاییه خودکنترلی را به عنوان کارآمدترین نظام کنترلی تعریف کرد و گفت: وقتی می گوییم مدیران باید خود را در محضر خداوند متعال ببینند بدین معنی است که هرگز خطای تخلف را بر خود مجاز ندانند.

آیت الله رئیسی با مهم و محوری خواندن موضوع سلامت اداری در کشور، تاکید کرد: نظام اداری سالم و کارآمد می تواند خدمت‌رسان خوبی به مردم باشد و کام اقشار مختلف مردم را با اجرای عدالت شیرین کند.

رئیس قوه قضاییه یکی از جلوه های مهم سلامت اداری را وجود عدالت در ادارات و سازمان ها دانست و گفت: هر اندازه ادارات و سازمان ها در جذب، تقسیم بندی نیروی انسانی، افزایش کارآمدی و خدمت رسانی به مردم و همچنین تقسیم عادلانه ظرفیت ها به عدالت و قانون نزدیک تر باشند، سلامت اداری را بیشتر رعایت کرده اند.

آیت الله رئیسی در ادامه بر لزوم نظارت مدیران بر زیرمجموعه های خود تاکید کرد و ضمن ابراز تاسف از نظارت گریزی برخی ها گفت: نظارت کردن به معنای «بی اعتمادی» نیست بلکه باید معنای افزایش و تداوم اعتماد از آن برداشت شود.

نظارت ها مچ گیری نیست، کمک به مدیریت برای بهتر و شفاف تر دیدن است

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اعتماد یک امر دفعی نیست که یک روز باشد و یک روز دیگر از بین برود، بر تقویت نظارت های درون سازمانی و برون سازمانی مدیران بر زیرمجموعه های خود تاکید کرد و گفت: «نظارت بر زیرمجموعه» افزایش کارآمدی و ارتقا بهره وری مجموعه ها را به دنبال خواهد داشت؛ به عبارت دیگر، اقدامات نظارتی به معنای کمک به مدیریت برای بهتر و شفاف تر دیدن است و نباید آن را نوعی مُچ گیری قلمداد کرد. 

در قوه قضاییه از مدیران شجاع، کارآمد و خطر پذیر که اجازه ایجاد مشکل در معیشت مردم را نمی دهند حمایت می کنیم

آیت الله رئیسی در ادامه با اشاره به لزوم خنثی سازی تهدیدات و تحریم ها توسط مدیران، اظهار کرد: ما در قوه قضاییه از مدیران شجاع، کارآمد، خطرپذیر و کسانی که علی‌رغم تهدیدات سعی می کنند از همه فرصت ها بهره ببرند و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند و اجازه ندهند مشکلی در معیشت و زندگی مردم پیش بیاید، حمایت می کنیم.

اجرای کامل مصوبات سفر مقام معظم رهبری برکات زیادی برای مردم کرمانشاه خواهد داشت

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه گره گشایی در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی در گرو حرکت مدیران با اخلاص، با شهامت و دارای روحیه بسیجی و جهادی است، بر لزوم اجرای کامل مصوبات سفر سال 90 مقام معظم رهبری به کرمانشاه تاکید کرد و گفت: مسلّما اجرای کامل این مصوبات برکات زیادی برای مردم کرمانشاه به همراه خواهد داشت. 

اولویت اصلی در کرمانشاه بازگرداندن کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه فعالیت است

آیت الله رئیسی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده مدیران استان کرمانشاه در راستای احیای واحدهای تولید تعطیل یا نیمه تعطیل، گفت: باید هر چه زودتر سایر کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل این استان به چرخه فعالیت بازگردند. 

رئیس قوه قضاییه افزود: جهش تولید یک امر مورد انتظار در کشور است و ما برای تحقق این مهم، باید موانع آن از جمله قاچاق سازمان یافته کالا را برطرف کنیم.

منظور ما از برخورد با قاچاق، مقابله با قاچاق سازمان یافته است نه برخورد با کوله بری؛ قاچاق سازمان یافته است که به اقتصاد کشور آسیب می رساند

آیت الله رئیسی با اشاره به لزوم ساماندهی کوله بری و مهیا کردن بیش از پیش شرایط برای افزایش صادارت و واردات در مناطق مرزی کرمانشاه، عنوان کرد: منظور ما از برخورد با قاچاق، مقابله با کوله بری نیست و ما صرفا باید تمرکز خود را بر روی مقابله با قاچاق سازمان یافته که به اقتصاد کشور آسیب می رساند معطوف کنیم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات پیش آمده در کشور در حوزه خصوصی سازی گفت: همه ما از اصل خصوصی سازی حمایت می کنیم اما معتقدیم که روند اجرای آن باید با دقت بیشتری همراه باشد.

آیت الله رئیسی با اشاره به مشکلات پیش آمده از ناحیه فرآیندهای غلط و کارشناسی نشده برخی واگذاری ها در کشور، بر لزوم کاهش نقش تصدی گری دولت و افزایش نظارت توسط این نهاد بر روند خصوصی سازی ها اشاره کرد و گفت: فرآیند خصوصی سازی ها باید به صورت منضبط، در چهارچوب قوانین و با احراز اهلیت متقاضی خرید، انجام شود.

راه اندازی بازارچه مرزی و استقرار گمرک در مناطق مرزی راهی برای قانونمند کردن صادرات و واردت در کرمانشاه است

رئیس قوه قضاییه راه اندازی بازارچه های مرزی و استقرار گمرک و نیروهای انتظامی در مناطق مرزی را راهی برای قانونمند کردن روند صادرات و واردات در مناطق مرزی کرمانشاه عنوان کرد و گفت: فعال شدن بازارچه های مرزی می تواند کوله بری را سامان بدهد و از مشکلات بیکاری در مناطق مرزی کشور بکاهد.  

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این نکته که در مسئله تولید نباید کوچکترین وقفه ای ایجاد شود، به مشکلات پیش آمده برای پالایشگاه کرمانشاه اشاره کرد و از پیگیری های سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه خبر داد.

آیت الله رئیسی همچنین با اشاره به گزارش استاندار کرمانشاه در خصوص کاهش آمار بیکاری در این استان، توانمندی، غیرت، همت، کار و تلاش را از ویژگی های بارز مردم این خطه دانست و تاکید کرد که استانداری کرمانشاه باید سایر موانع بیکاری در این استان را هرچه زودتر از سر راه بردارد. 

رئیس قوه قضاییه در ادامه فقر، بیکاری، جدایی از معنویت و اخلاق را از زمینه های وقوع جرم، طلاق و ناهنجاری های اجتماعی دانست و بر از بین بردن ریشه های وقوع جرم تاکید کرد. 

آیت الله رئیسی همچنین اصلاح 98 درصدی پس از زلزله کرمانشاه را آماری قابل قبول ذکر کرد و آن را شاهد مثالی برای وجود همت و غیرت کار کردن در این استان دانست.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ما که ایستادگی و مقاومت و کار و تلاش مردم کرمانشاه را دیده ایم، می دانیم حل مشکلات مردم این استان «شدنی» است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های فراوان موجود در کرمانشاه، رونق اقتصادی در این استان نه به عنوان یک شعار بلکه به عنوان یک اقدام باید در دستور کار مدیران قرار بگیرد

آیت الله رئیسی سپس با بیان اینکه ما می توانیم بسیاری از گره ها را با اتکال به خدا و اعتماد به نفس باز کنیم، شهید سلیمانی را جلوه بارز «ما می توانیم» دانست و گفت: تجلیل از حاج قاسم به معنای تجلیل از شخصیتی است که در مقام عمل اثبات کرد ما می توانیم در منطقه حرف اول را بزنیم و با وجود همه جنایت های دشمنان و اذناب منطقه ای آنان، امنیت منطقه را تضمین کنیم؛ جوانان ما می توانند با الگو قرار دادن حاج قاسم سلیمانی روحیه «ما می توانیم» را در خود تقویت کنند.

فشار حداکثری آمریکا شکست خورده است و این را تحلیل گران غربی مطرح می کنند

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این نکته که دشمنان باید بدانند فشار بر ملت ایران هرگز کارساز نخواهد بود، به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا و غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: این موضوع که آمریکا و غرب در ایجاد فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده اند، حرفی نیست که تنها ما بزنیم بلکه امروز تحلیلگران غربی نیز بر این موضوع صحه می گذارند.

آیت الله رئیسی همچنین با بیان این نکته که گاهی خسارت برخی ترک فعل ها بیشتر از فعل هاست، تاکید کرد: اگر کسی در دوران مسئولیت خودش کاری که عهده دار آن بوده را انجام نداده و موجب خسارت شده باشد، مرتکب جرم شده است و مرور زمان نمی تواند خسارت وارده به اموال و نفوس مردم را جبران کند و به همین دلیل ما در قوه قضاییه در زمینه مقابله با ترک فعل مدیران و مسئولان بسیار مصمم هستیم.

 سند «تحول قضايى» اقبال اقشار مختلف مردم را به همراه داشته است 

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه  طی سخنانی ضمن تقدیر از دادگسترى كرمانشاه به دليل همكارى در برداشتن موانع سرمايه گذارى، در خصوص سند تحول قضایی اظهار کرد: سند تحول قضايى با رويكرد مبارزه با فساد، اقبال اقشار مختلف مردم را به همراه داشته است و امیدواریم این سند در مرحله عملیاتی نیز با دقت اجرا شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده برای جبران خسارت های وارده به این استان که در زلزله دو سال پیش تحمیل شده بود، از نقش پررنگ دستگاه قضایی در حل بسیاری از مشکلات پس از زلزله تقدیر کرد.

 بارقه های امید مردم نسبت به دستگاه قضا طی یکی دو سال گذشته چندین برابر شده است

آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط قوه قضاییه طی زمان ریاست آیت الله رئیسی گفت: بارقه های امید مردم نسبت به دستگاه قضا طی یکی دو سال گذشته چندین برابر شده است.

وی افزود: سند تحول قضایی که چشم اندازه قوه قضاییه در تراز انقلاب اسلامی است، می تواند در کیفیت اقدامات قضایی پیشرفت چشمگیری ایجاد کند.

 مردم کرمانشاه با اقدامات امنیت آفرین خود، اجازه پیاده سازی بسیاری از نقشه های شوم دشمن را ندادند

همچنین ماموستا «ملاقادر قادری» امام جمعه پاوه در این مراسم با اشاره به سوابق استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: مردم کرمانشاه در دفاع از انقلاب و کشور طی 40 سال گذشته نقش آفرینی جدی داشتند و شایسته نیست که این استان هنوز در برخی حوزه ها دارای محرومیت باشند. 

وی افزود: مردم کرمانشاه با اقدامات امنیت آفرین خود در 4 دهه سپری شده از انقلاب اسلامی، اجازه پیاده سازی بسیاری از نقشه های شوم دشمن را ندادند.

همچنین در این مراسم «حسینی کیا» رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه، سردار «عظیمی» فرمانده قرارگاه نجف، «دارابی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه و «افضلی» مدیر کل شیلات، نقطه نظرات خود را بیان کردند.

 
نام:
ایمیل:
* نظر: