اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۱۷ دی ۱۳۹۹ - 06 January 2021
تاخیر در روند درمان بیماران مبتلا به سرطان، می تواند سلامت این افراد را تهدید کند. این در حالی است که اختلافات مالی بر سر تامین هزینه های یک مرکز درمانی، منجر به تعطیلی آن مرکز شده است.
چرایی تعطیلی یک مرکز درمان بیماران سرطانیبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، در حالی که بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان به دلیل هزینه های بالای درمان ناچار هستند از مراکز درمانی دولتی استفاده کنند، گزارش های رسیده از تعطیلی یکی از مجهزترین مراکز درمانی دولتی خبر می دهد.

مرکز درمان رادیو تراپی و آنکولوژی در بیمارستان یاس به درمان بیماران سرطانی با بهترین روش های روز دنیا می پرداخت و با استفاده از فناوری براکی تراپی یکی از مراکز منحصر به فرد درمان سرطان آن هم با هزینه های دولتی بود از یک ماه گذشته خدمات خود را به بیماران سرطانی متوقف کرده که این امر با اعتراض شمار زیادی از بیماران سرطانی همراه شده است.

بر اساس گزارش های دریافتی از برخی بیماران، این مرکز به دلیل اختلاف بخش خصوصی سرمایه گذار با دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال حاضر به حالت نیمه تعطیل در آمده و بیمارانی که حتی یک روز تاخیر در درمان آنها می تواند به قیمت جان آنها تمام شود قربانی این اختلاف شده اند.

خبرها حاکی است بخش رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان دولتی یاس با سرمایه گذاری ۴۲۰ هزار یورویی بخش خصوصی از سال ۹۴ راه اندازی شده و تاکنون در حال خدمت به بیماران سرطانی با تعرفه دولتی بوده است و در حالی که تاکنون بیش از ۳۸۰۰ بیمار سرطانی در بخش های مختلف رادیو تراپی و براکی تراپی در این مرکز با هزینه های بسیار اندک و پذیرش بیمه ای درمان شده اند، به دلیل سوءمدیریت در حال تعطیلی است و این موضوع تعطیلی به سایر بخش های برون سپاری شده بیمارستان مثل بخش قلب و بخش پزشکی هسته ای نیز به دلیل عدم پرداخت مطالبات آنها، تسری پیدا کرده است

برخی از بیماران این مرکز موضوع تعطیل کردن این بخش توسط دولت را در قالب شکایتی به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز ارائه کرده اند.

مشاهدات از محل بیمارستان حاکی از آن است که دانشگاه علوم پزشکی تهران به رغم دریافت تمامی مطالبات از شرکت های بیمه از پرداخت سهم شراکت بخش خصوصی متولی این مرکز به مدت سه سال و به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال استنکاف کرده و موسسان این مرکز اعلام کرده اند به دلیل اینکه پرسنل و پزشکان مرکز در شرایط کنونی از ۵ تا ۳۰ ماه حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده اند، ناچار به تعطیلی مرکز خواهند بود.

بر پایه گزارش های موجود، این مرکز به رغم عملکرد درمانی چشمگیر، همکاری های آموزشی مطلوبی با سایر دانشگاه های علوم پزشکی نیز داشته و در حوزه پژوهش نیز کارنامه درخشانی دارد.

علاوه بر این امکانات موجود در این مرکز درمانی یکی از منحصر به فردترین فناوری های موجود برای درمان سرطان در کشور است و ماهانه ده ها بیمار از اقصی نقاط کشور برای براکی تراپی و رادیو تراپی با تعرفه های دولتی به این مرکز مراجعه می کنند.

بیماران این بیمارستان در شرایط کنونی سوالات متعددی را مطرح کرده اند که چرا در شرایطی که کشور از کمبود تخت بیمارستانی رنج می برد این بیمارستان بخش ها و تخت های بیمارستانی خود را بدون استفاده گذاشته و از سوی دیگر چرا دولت سعی دارد بخش های برون سپاری شده این بیمارستان را که بهترین خدمات را به مردم آن هم با نرخ دولتی و در شرایط سخت تحریم ها ارائه می داد، تعطیل کند و آیا اینکه دست های پشت پرده در این موضوع ذی نفع هستند./ مهر





نام:
ایمیل:
* نظر: