اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۹ - 05 January 2021
وزير نيرو خبرداد:
وزير نيرو با اشاره به آبرساني به 137 روستا در استان‌هاي مرکزی و فارس با جمعيت بيش از 60 هزار نفر در سی و پنجمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران گفت: با اين تعداد، مجموع هموطناني كه در طول فعاليت بيش از 7 سال دولت تدبير و اميد به شبكه‌هاي آب سالم و پايدار در روستاهاي كشور دسترسي پيدا كرده‌اند، به بيش از 8 ميليون و 200 هزار نفر رسيد.
تامین آب آشامیدنی سالم و پايدار برای 8.2 میلیون نفر از جمعیت روستاییبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا اردكانيان روز سه‌شنبه در آئین آغاز به کار جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو، افتتاح طرح‌های آبرسانی به 137 روستا در استان‌هاي مرکزی و فارس با جمعيت بيش از 60 هزار نفر و 3 پروژه «ساز و کاری» در سی و پنجمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران اظهار داشت: اميدواريم طبق برنامه علاوه بر 12 هزار و 182 روستا كه در اين دولت تاكنون از نعمت شبكه‌هاي آب سالم و پايدار بهره‌مند شده‌اند تا نيمه 1400 و تحويل دولت به دولت سيزدهم، جمعيت روستايي برخوردار از اين نعمت به بيش از 10 ميليون نفر برسد كه از اين مجموع، 9 ميليون و 200 هزار نفر مربوط به طرح‌هايي هستند كه در دولت تدبير و اميد، طراحي، اجرا و افتتاح شده‌اند.

وي افزود: ‌اين كاروان، فعاليت و حركت خود را تا پايان سال طبق برنامه ادامه خواهد داد و در حالي كه امروز از 250 پروژه وعده داده شده 195 پروژه بزرگ در بخش‌هاي آب، برق و فاضلاب در پهنه كشور با سرمايه‌گذاري بيش از 54 هزار ميليارد تومان به بهره‌برداري رسيده تا پايان سال 55 پروژه باقي مانده نيز به مدار بهره‌برداري خواهد آمد.

ورود فناوري‌هاي نوين به صنعت آب و برق با پروژه‌هاي ساز و كاري

اردكانيان گفت:‌ از مجموع 250 پروژه، 50 پروژه ساز و كاري است؛ پروژه‌هايي كه موجب تسهيل و تسريع در اجراي پروژه‌هاي ساخت و سازي،‌ كاهش هزينه‌ها و افزايش سرعت خدمت‌رساني و گشايش بيشتر در اين عرصه و همچنين ورود فناوري‌هاي نوين به عرصه صنعت آب و برق خواهد شد كه امروز سه طرح از اين 50 طرح افتتاح شد.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به بهره‌برداري سه پروژه ساز و كاري "زيست‌بوم نوآوري نيرو"، "سامانه پيشرفته بازار برق ايران" و "سامانه پيش‌بيني و پايش سيلاب" در اين هفته از پويش اظهار داشت:‌ كار و فعاليت همكارانم در صنعت آب و برق كشور و به‌ويژه در وزارت نيرو محدود و منحصر به اين پويش و فعاليت تا پايان سال 99 نيست، بلكه برگرفته از رهنمود مقام معظم رهبري به مناسبت هفته دولت امسال در دوم شهريور سال جاري در ديدار مجازي با هيئت وزيران كه تاكيد و توصيه به اجراي طرح‌ها در زمان‌هاي وعده داده، استمرار فعاليت‌ها و همچنين ريل‌گذاري ضروري و مناسب براي دولت آينده بود،  وزارت نيرو يك برنامه 180 روز كاري را از ابتداي دي ماه تدوين كرده كه به همه شركت‌ها و مديريت‌هاي وزارت نيرو در سراسر كشور ابلاغ شده است.

وي افزود:‌ از ابتداي دي ماه تا حدود پايان دهه نخست مرداد 1400 كه آخرين روزهاي فعاليت دولت دوازدهم خواهد بود 180 روز كاري پيش روي ما و به عنوان يك فرصت در اختيار ماست كه برنامه‌ريزي دقيقي در قالب سه سرفصل براي اين مدت انجام شده كه يكي از اينها اجراي طرح‌هاي ساخت و سازي شامل احداث نيروگاه‌ها،‌ سدها، شبكه‌هاي آبياري و زهكشي،‌ تصفيه‌خانه‌هاي آب و فاضلاب و ساير تجهيزات در بخش آب و برق براي توليد، انتقال و توزيع اين دو كالاي راهبردي و همچنين جمع‌آوري فاضلاب، تصفيه و استفاده مجدد از آن است.

وي ادامه داد: سرفصل دوم، طرح‌هاي ساز و كاري است كه تسهيل كننده مسير همه فعاليت‌هاي صنعت آب و برق و بويژه موجب تحول و گشايش در اين عرصه در بحث هزينه‌ها و همچنين افزايش بهره‌وري و سرعت گردش كار و خدمت‌رساني به مردم خواهد بود.

وزیر نیرو اظهار داشت:‌ سرفصل سوم هم تحت عنوان ريل‌گذاري براي دولت آينده، مجموع پروژه‌هايي است كه در اين 180 روز كاري خود را موظف به آغاز آنها مي‌كنيم براي اين كه در دولت آينده تداوم پيدا كرده و به بهره برداري خواهد رسيد؛ چرا كه از نظر مردم، خدمت آب و برق، خدمتي مستمر است و تحت هيچ شرايطي نبايد تحت تاثير رفت و آمد دولت‌ها با فراز و فرود فعاليت‌ها مواجه شوند و استمرار در ذات اين دو خدمت و كالا وجود دارد.

وي گفت: اميدواريم با خلاصي يافتن از تحريم‌هاي ظالمانه و جنگ اقتصادي تحميل شده بر ملت كه مانند جنگ نظامي از آن سرافرازانه بیرون خواهد آمد و روسياهي‌اش نصيب آتش افروزان اين جنگ خواهد شد، شرايط اقتصادي كشور به گونه‌اي باشد كه دولت آينده با گشايش و تسهيل بيشتري بتواند همه طرح‌هاي خدمت‌رساني به مردم و طرح‌هاي توسعه و عمران كشور از جمله آب و برق را با سرعت بهتري به اجرا برساند.

وزیر نیرو همچنين با اشاره به حضور آنلاين بيش از 6 هزار شركت كننده در جشنواره پژوهش و فناوري وزارت نيرو، اين رويداد را يكي از كارهاي مستمر، ضروري و مفيد وزارت نيرو و همكاراني عنوان كرد كه در اين عرصه در وزارت نيرو مشغول فعاليت هستند.

وي افزود:‌ اين صنعت و عرصه خدمت نيازمند اين نوآوري مداوم خواهد بود. در كشوري با جمعيتي افزون بر 80 ميليون نفر كه در آينده بيش از اين هم خواهد بود، بايد از بالاترين ثروت تجديدپذير خود كه آن هم منابع انساني ارزنده است بتوان بيشترين استفاده را براي رفاه و آسايش مردم اين سرزمين و منطقه داشت.

اردكانيان گفت: اين، مستلزم ارتباط مستمر با مرزهاي دانش،‌ بهره‌مندي از فناري‌هاي نوين، ايجاد آمادگي‌هاي لازم براي پديده‌هاي نو از جمله تغيير اقليم و ‌همكاري نزديك و معنادار ما با ظرفيت‌هاي دانشگاهي كشور است  كه از پژوهشگاه نيرو و موسسه تحقيقات آب وزارت نيرو به عنوان دو بال پژوهش و تحقيق انتظار بالايي مي‌رود.

اردکانیان با بيان اين كه همه اينها به نوعي وابسته به نگاهي است كه به سازمان دولت داريم، اظهار داشت: كشوري در حال توسعه زماني به هدف‌هاي خود در امر توسعه و تعالي دست پيدا مي‌كند كه نگاه كارگزاران و دولتمردان آن به سازمان دولت به عنوان جايي براي انجام وظيفه و كسب افتخار باشد.

وي افزود: اگر كساني نگاهشان به سازمان دولت جايي به عنوان امرار معاش باشد دولت با اين نگاه راه به جايي نخواهد برد و برنامه‌هاي توسعه دست نيافتني خواهد بود. موظفيم اين جايگاه به كساني اختصاص داده شود كه نگاه اولشان به سازمان دولت به عنوان جايي براي امرار معاش نباشد.

اردكانيان اظهار داشت: ‌اين كه آب و برق با كيفيت و كميت بهتري به مردم برسد، با قيمت پايين‌تري توليد و عرضه شود و دستگاه‌ها با راندمان بهتري كار كنند،‌ قيمت عمر من به عنوان یک مدير است. 

دولت چابك، كارا و پيش‌رو؛ دولتي كه مديران آن هر روز موجب حركت جمع‌هاي وسيعي در خارج سازمان دولت شوند و شركت‌هاي وسيعي را به حركت دربياورند، ‌گشايش‌هاي قابل ملاحظه‌اي در گردش كارها ايجاد و از مشكلات و موانعي كه در ديوان‌سالاري موجود سر راه اجراي طرح‌ها و پروژه‌ها هست گره‌گشايي كنند.

وي گفت:‌ وزارت نيرو بيش از پيش نيازمند چنين روحيه‌اي است كه هر روز دنبال شيوه‌هاي نوين و جديد و بهره‌مندي از فناوري‌هاي روز دنيا و افزايش بهره‌وري است.









نام:
ایمیل:
* نظر: