اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۹ - 04 January 2021
معاون طرح و برنامه وزارت صمت خبر داد :
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: معدن و صنایع معدنی یکی از بخش های نجات دهنده اقتصاد در دوران تحریم بوده است .
معدن و صنایع معدنی نجات دهنده اقتصاد در دوران تحریم بودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت صنعت، سعید زرندی در سومین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران وفناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار گفت: در ایام تحریم که از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است، حوزه صنایع معدنی با رشد چشمگیری همراه بود و موجب تاب‌آوری شده است، همچنین صنایع معدنی و فلزات اساسی از جمله بخش‌های نجات دهنده در این ایام بوده است.

وی گفت : از بین 100 شرکت بزرگ و توانمند کشور، 20 شرکت آن در بخش معدن و صنایع معدنی فعالیت می کنند و این نشاندهنده جایگاه این بخش مهم اقتصادی است.

زرندی افزود: در حوزه تولید مس، آهن و فولاد عملکرد مطلوبی داشته ایم و خوشبختانه کشور روسفید است و به چشم‌انداز ۱۴۰۴ دست خواهیم یافت.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تاکید کرد: رشد اقتصادی خوب برخی کشورها به دلیل شکل‌گیری بنگاه‌های بزرگ بوده است که متاسفانه ما از آن محروم هستیم و سیاست‌های ما اجازه نداده است که بنگاه‌های بزرگ شکل بگیرد.

زرندی تاکید کرد: بایستی نهادهایی برای توسعه در کشور داشته باشید و دولت نیز در توسعه این شرکت‌ها دخیل باشد و نگاه ما به زنجیره ارزش افزوده بالا لازم است که تغییر یابد.

وی گفت :دو موضوع "نگاه زنجیره‌ای و تکمیل زنجیره‌ ها" و "شکل‌گیری بنگاه ‌های بزرگ" از جمله مواردی است که حتما باید در سیاست های کلان اقتصادی کشور شکل بگیرد و وزارتخانه آن را دنبال می کند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: چنانچه توجه ویژه‌ای به طلا صورت گیرد، قطعا نتایج مطلوبی در خصوص این فلز گران‌بها خواهد افتاد.

زرندی افزود: این ابتکار منجر می‌شود موضوع صنایع فلزات غیرآهنی با یک نگاه ویژه دنبال شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: