اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۵ دی ۱۳۹۹ - 04 January 2021
در جلسه ستاد مديريت سوخت نيروگاه‌ها، صنايع و مديريت مصرف انرژي عنوان شد:
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي تاكيد كرد: با توجه به نقش بسزايي كه اصلاح روشنايي معابر در كاهش مصرف دارد، مديران برقي بايد به صورت عملياتي روشنايي‌ها را بررسي و برنامه‌های اصلاحی را تسريع كنند.
بيش از 250 ميليون مترمكعب از گاز كشور در بخش گرمايش مصرف مي‌شود به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، همايون حائري در جلسه ستاد مديريت سوخت نيروگاه‌ها، صنايع و مديريت مصرف انرژي (گاز و برق) كشور كه در مركز پايش صنعت برق و ارتباط ويدئوكنفرانسي با شركت‌هاي برق منطقه‌اي و توزيع برگزار شد، با اشاره به اينكه نزديك به 250 ميليون مترمكعب از گاز كشور در بخش گرمايش مصرف مي‌شود، اضافه كرد: هرگونه تلاش براي كاهش مصرف برق مي‌تواند به‌طور مستقيم در مصرف گاز تاثيرگذار باشد.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با تاكيد بر ضرروت بررسي‌هاي ميداني توسط مديران خاطرنشان كرد: با توجه به نقش بسزايي كه اصلاح روشنايي معابر در كاهش مصرف دارد، مديران برقي بايد به صورت عملياتي روشنايي‌ها را بررسي و برنامه‌ها براي اصلاح آن را تسريع كنند.

حائري از احتمال تداوم اين شرايط تا 40 روز آينده خبر داد و گفت: حفظ پايداري شبكه برق بسيار ضروري است و اگر صنعت برق توانست پيك بيش از 57 هزار مگاواتي تابستان را پشت سر بگذراند، مي‌تواند در اين مقطع نيز موثر عمل كند.

"محمدحسن متولي‌زاده" مديرعامل توانير نيز در اين نشست با تاكيد بر اينكه بايد براي تشويق مردم براي كاهش مصرف تلاش كنيم، تصريح كرد: بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي رسانه و فضاي مجازي براي آگاه سازي مردم از روش‌هاي كاهش مصرف بسيار ضروري است.

متولي‌زاده همچنين از طرح‌ريزي برگزاري مسابقه‌اي ميان شهرها خبر داد و گفت: اين مسابقه در كنار مشوق‌هايي كه به‌صورت فردي براي مشتركان اعمال مي‌شود، مي‌تواند نتيجه كار جمعي مردم هر شهر را براي كاهش مصرف نشان دهد.

وي با اشاره به اينكه جزئيات اين مسابقه به‌زودي اعلام خواهد شد، خاطرنشان كرد: در شرايط كنوني بايد روزانه 16 هزار مگاوات ساعت مديريت مصرف شود كه برنامه‌هاي عملياتي در اين خصوص به استان‌ها اعلام شده است.

مديرعامل توانير همچنين از ارسال پيامك‌هايي يكسان به مشتركان برق خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه اين پيامك‌ها بتواند در كنار ساير راهكارهاي ارتباطي و آموزش روش‌هايي ساده به هموطنان، در مديريت مصرف برق و گاز موثر باشد.





نام:
ایمیل:
* نظر: