اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۱۴ دی ۱۳۹۹ - 03 January 2021
درخواست مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل از مردم؛
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل با اشاره به افزایش سرمای هوا و محدودیت سوخت نیروگاه‌ها، از مردم استان درخواست کرد مصرف برق و گاز خود را کاهش دهند.
مردم در مصرف برق و گاز صرفه‌جويي كنندبه‌گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "حسين قديمي" از همکاری خوب مردم در عبور موفق از پیک تابستان قدرداني كرد و افزود: درصدد هستیم بابت صرفه‌جویی مصرف برق طی دو ماه دی و بهمن، مطابق تابستان تعرفه تشویقی پرداخت کنیم و این روند در صورت تداوم موج سرما تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وي گفت: هرچقدر مردم در مصرف خود صرفه‌جویی کنند، امکان بهره مندی پایدار تمامی هموطنان از نعمت برق و گاز در فصل سرما فراهم خواهد شد.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل به راهكارهاي ساده و بدون هزينه صرفه‌جويي انرژي در روزهاي سرد اشاره كرد و اظهار داشت: هم استاني‌های عزیز با راهکارهای ساده مثل خاموش کردن یک لامپ اضافه، پوشیدن لباس گرم و جلوگیری از هدررفت انرژی در منازل، می‌توانند صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای داشته باشند.

قديمي، آسان‌ترین راه مديریت مصرف را استفاده از دمای آسایش در وسایل گرمایشی عنوان و خاطرنشان کرد: دماي آسايش بين 18 تا 21 درجه سانتي‌گراد است كه تاثیرگذاری بالایی در کاهش مصرف برق دارد و کمک موثری به بخش انرژی کشور محسوب می‌شود.

وي افزود: هر یک درجه کاهش دمای خانه، 6 درصد کاهش مصرف انرژی را به همراه دارد که وضعیت پایداری در نیروگاه‌ها به‌وجود خواهد آورد.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل با بیان این که روند افزایشی مصرف انرژی و محدودیت سوخت نیروگاه‌ها، صنعت برق را وارد محدوده هشدار کرده است، گفت: هرچند که صنعت برق در تلاش برای پایداری شبکه برق و استمرار این خدمت است، اما به منظور پایدار نگه داشتن شبکه برق، ضروری است که از مصارف غیر ضروری جلوگیری شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: