اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۹ - 31 December 2020
با حضور سرلشکر باقری و امیر سرتیپ حاتمی انجام شد؛
با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع خط تولید محصولات الکترونیکی راهبردی در صنایع الکترونیک وزارت دفاع رونمایی شد.
رونمایی از خط تولید محصولات الکترونیکی راهبردی در وزارت دفاعبه گزارش عصرپرس از  روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیرسرتیپ حاتمی وزیردفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید هسته ای و دفاعی و دانشمند برجسته وممتاز دکتر محسن فخری زاده و همچنین گرامیداشت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با اشاره به رونمایی ازاین خط تولید محصولات الکترونیکی  راهبردی در وزارت دفاع گفت: این مجموعه  یکی ازپیشرفته ترین و بزرگترین مجموعه تولیدی محصولات الکترونیکی ومخابراتی درکشور است که در فضایی بازیربنای ۲۵۰۰ مترمربع درقالب اتاق تمیز و باحساسیت بالاایجادشده و ظرفیت تولید بیش از 10 هزاردستگاه مختلف الکترونیکی را در ماه دارد.

امیر حاتمی بااشاره به برخی ازاین دستاورد ملی در حوزه الکترونیک گفت: این مجموعه قادراست کلیه بردهای الکترونیکی رابه صورت کاملااتوماتیک و باکیفیت وسرعت بسیاربالا(۷۰۰ هزارقطعه درساعت)تولیدنماید.

وزیر دفاع با بیان اینکه تمامی محصولات تولیدی این مجموعه دارای فناوری‌های بومی بوده وبه وسیله متخصصان وزارت دفاع طراحی وساخته شده است گفت: ایجاد این خط تولیددرشرایط سخت تحریمی وپیچیدگی های مختلف تامینِ منابع، ارزش راه اندازی این دستاورد ملی راچند برابرمیکند.

وی با بیان اینکه راه اندازی این خط تولید به عنوان یک حرکت فناورانه درشرایط جهانی کنونی وتحریم‌های ظالمانه نظام استکباربه عنوان یک سمبل قدرت آفرینی وبازدارنده شناخته می‌شود گفت: این دستاورد عظیم ملی نه تنها نیاز نیروهای مسلح و سایر بخش های کشور را برطرف می نماید بلکه جمهوری اسلامی ایران را درحوزه فناوری اطلاعات وارتباطات به عنوان یک سازنده و صادر کننده برجسته محصولات پیشرفته با تکیه برتوان داخلی به جهانیان معرفی می نماید.
 
امیر حاتمی با بیان اشتغال حدود 500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجموعه گفت: خط تولید محصولات الکترونیکی علاوه بر اشتغال زایی از خروج 10میلیون دلار ارز به طور میانگین در سال جلوگیری وصرفه جویی خواهدشد.
 
وزیر دفاع تصریح کرد: باراه‌اندازی این خط تولید قادرخواهیم بودکلیه نیازهای ارتباطی نیروهای مسلح راتولیدو به موقع واگذار نماییم ودرنهایت افزایش توان عملیاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را ارتقادهیم.
 
وی با بیان اینکه قابلیت کنترل قطعات الکترونیکی از هرحیث قبل از مونتاژ دراین مجموعه فراهم شده است تصریح کرد: مجموعه صا ایران درحال حاضرقادراست انواع محصولات الکترونیکی درحوزه ملی وکشوری راتولید نماید.
نام:
ایمیل:
* نظر: