اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۹ - 28 December 2020
دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد:
دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: با توجه به افزایش نرخ عوامل تولید و با بررسی های انجام شده، نرخ تخم مرغ درب مرغداری از 12 هزار تومان به 14 هزار تومان افزایش یافت.
هر گونه افزایش قیمت محصولات شوینده غیرقانونی استبه گزارش عصرپرس از شاتا،دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: عباس قبادی با بیان این مطلب، افزود: قیمت مصرف کننده تخم مرغ نیز توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایش نرخ عوامل تولید و نرخ نهاده ها، علت این افزایش قیمت بوده است که قیمت جدید با بررسی انجام شده در ستاد تنظیم بازار با حضور مسئولین جهاد کشاورزی تصویب شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار همچنین تصریح کرد: با کسانی که تخم مرغ را بیش از قیمت اعلام شده بفروش برسانند برخوردهای قانونی انجام خواهد شد.

قبادی همچنین اعلام کرد که تامین نهاده ها خوب بوده است و تا چند روز آینده به یک شرایط نسبی در موضوع تخم مرغ خواهیم رسید.

هیچ گونه افزایشی در قیمت نان نداشته ایم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر موضوع افزایش قیمت نان منتفی است، گفت: قیمت نان در اختیار استانداری ها است، استانداران باید با انجام بررسی های لازم و توجه به افزایش هزینه ها، در خصوص افزایش قیمت نان با توجه به شرایط استان خود تصمیم بگیرند.

معاون بازرگانی داخلی وزرات صمت همچنین اضافه کرد: در 31 استان کشور تاکنون هیچ استانداری تغییر قیمت نان را اعلام نکرده است.

اقلام لبنی مشمول قیمت‌گذاری افزایش قیمت نداشته اند

قبادی در خصوص افزایش قیمت لبنیات نیز توضیح داد: در اقلام لبنی که مشمول قیمت‌گذاری است، تغییر قیمت نداشتیم و اجازه افزایش قیمت را نیز نخواهیم داد..

وی اضافه کرد: بیش از 75 درصد محصولات لبنی در 10 قلم کالای مشمول قیمتگذاری و حدود 25 تا 30 درصد نیز مربوط به سایر اقلام است که بر اساس عرضه و تقاضا قیمت تعیین می شوند.

هر گونه افزایش قیمت محصولات شوینده غیرقانونی است

عباس قبادی در حاشیه ستاد تنظیم بازار در گفتگو با خبرنگاران در خصوص این موضوع، افزود: تولیدکنندگان مواد شوینده اجازه هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهند داشت و در صورت مشاهده افزایش قیمت برخوردهای قانونی و تعزیراتی لازم انجام خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: فردا نیز در جلسه‌ای با حضور اعضای انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده در خصوص عدم افزایش قیمت محصولاتشان تاکید خواهد شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: قیمت محصولات شوینده در آبان ماه با بررسی‌های انجام شده و بنابر تقاضای تولیدکنندگان، افزایش ۴۰ درصدی پیدا کرد، اما هیچ گونه افزایش قیمتی در حال حاضر ابلاغ نشده و هرگونه افزایش قیمت خلاف قانون است.

قبادی یادآوری کرد: اگر در شرایطی بسته به تغییر نرخ ارز یا افزایش عوامل تولید، به افزایش قیمتی نیاز بود، در ستاد تنظیم بازار بررسی و ابلاغ خواهد شد که تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: