اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۹ - 28 December 2020
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت گفت: همکاران من بدون سپر و دفاع تن به آتش می زدند و برای انتقال دارو و تجهیزات روزهای سختی داشتیم و رهبری داهیانه و تیزبینانه که پشت این ماجرا بود کمک کرد.
در مقابله با کرونا از شیوه دفاع مقدس استفاده کردیم
به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی بسیج؛ سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست دستاوردهای طرح تکمیلی مقابله با ویروس کرونا تحت عنوان «طرح شهید سلیمانی» که صبح امروز در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیه وآله، اظهار داشت: نام بلند شهید سلیمانی را پاس می داریم.

وی افزود: سپاسگزاری ویژه دارم از همدلی و وفاق همراهان در بسیج و سپاه که نه امروز بلکه از ابتدا همراه ما بودند.

نمکی گفت: کارهائی که ما می کنیم پیداست و کارهایی که شما می کنید برای حفظ عزت ملی ناپیداست. ما در یک شرایط سخت با گرفتاری کووید ۱۹ مواجه شدیم. اجحافی که دیوانه ای در عرصه بین المللی بر همه جهان و بویژه ما رواداشت سابقه نداشته است.

وی افزود: همکاران من بدون سپر و دفاع تن به آتش می زدند و برای انتقال دارو و تجهیزات روزهای سختی داشتیم و رهبری داهیانه و تیزبینانه که پشت این ماجرا بود کمک کرد. تفاوت دو دیدگاه و دونگاه دو رهبر در ایران و آمریکا تفاوت ما بود. رهبری که پروتکل ها را قبول ندارد و رهبری که خود از روز نخست پروتکل ها را رعایت می کند.

وزیر بهداشت افزود: استفاده از شیوه دفاع مقدس به کار آمد و با این شیوه ابتدا سنگر ساختیم و بعد به دشمن حمله کردیم. در اولین دوره بسیج ملی مبارزه با کرونا این را تجربه کردیم که فوتی ها به حدود ۳۰ در روز رسید.

نمکی گفت: ما برای مرگ هیچ شهروند در هیچ کجای دنیا خوشحال نیستیم حتی آنها که  دولت های ظالمی دارند ‌دیدیم چه اتفاقاتی افتاد حتی در آلمان که نظام بهداشتی خاصی دارند.

وی افزود: امروز آمار ده درصد در کاهش مرگ ها شده است ۶۰ درصد. مردم دارند موفقیت ها را می بینند، اما شاهد خباثت رسانه ای هم هستیم که مدام تشکیک می کنند. شفاف ترین عدد ها و رقم ها را ما داریم به دنیا اعلام می کنیم و هیچ وقت پنهانکاری نکردیم، اما متاسفانه عواملی هم در داخل در این شیپور تشکیک دشمن می دمند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه استمرار این راه را باید با هم بپیماییم گفت: باید به سمت مرگ صفر برویم اما این ویروس دارد چموشی می کند و اگر روزهای سخت تر هم بیاید با این همدلی و همکاری از آن گذر خواهیم کرد.

وی گفت: این همدلی و همکاری برای ملت ایران و نظام سرمایه شد و امیدوارم روزهای بهتری را سپری کنیم. مدافعان سلامت کشور تنها نبودند و همراهان و همیاران صدیقی داشتند.

به گزارش عصرپرس، در این نشست دکتر رییسی معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا ، دکتر جمشیدی، دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا، دکتر کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور و رییس کمیته پشتیبانی طرح شهید سلیمانی، مهندس موهبتی معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت بهداشت، دکتر آسایی مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی و ناظر اجرای طرح شهید سلیمانی در استانهای تهران و البرز، دکتر تبریزی رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت و دکتر جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین حضور داشتند.


نام:
ایمیل:
* نظر: