اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۸ دی ۱۳۹۹ - 28 December 2020
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه تعدادی از معاونان و مدیران این وزارتخانه با استقبال رسمى استاندار قزوین دقاقیقی پیش وارد قزوین شد.
مونسان وارد استان قزوین شدبه‌گزارش عصرپرس به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، علی‌اصغر مونسان در سفر دو روزه خود به استان قزوین ضمن بازدید از پروژه‌هاى مرمتى استان، از دندان انسان نئاندرتال کشف شده در غار قلعه کرد رونمایی می‌کند و تله سیژ منطقه نمونه گردشگرى كامان و زرشک و پیست اسكى آن را که استانداردسازی شده، افتتاح خواهد کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای قزوین به مقام والای شهدای گرانقدر ادای احترام خواهد کرد و پس از آن از روند مرمت و بازسازی بقعه مبارکه امامزاده حسین (ع) و پروژه ساماندهی محوطه آن، حسینیه امینی‌ها که از بناهای ثبتی دوره قاجار است، بازدید خواهید کرد.

دیدار و نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین از جمله برنامه‌های دکتر مونسان در روز اول سفر او به قروین خواهد بود.

بازدید از مسجد و مدرسه صالحیه از بناهای ثبتی دوره قاجار و بررسی روند مرمت این بناى تاریخى و دیدار با فعالان حوزه میراث‌فرهنگى، گردشگرى و صنایع‌دستى و رونمایی از دندان انسان نئاندرتال کشف شده توسط هیئت باستان‌شناسی ایرانی‌فرانسوی در غار قلعه کرد آوج از دیگر برنامه‌های روز اول سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به قزوین است.

مونسان در روز دوم سفر خود به استان قزوین  ضمن بازدید از اداره‌كل میراث‌فرهنگى، گردشگرى و صنایع‌دستى استان و دیدار با كاركنان این مجموعه در آیین آغاز به کار مجدد و استانداردسازی پروژه تله سیژ کامان‌ و زرشک و افتتاح پیست اسکی حضور خواهد یافت.
نام:
ایمیل:
* نظر: