اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۹ - 25 December 2020
پایگاه میراث شهری و موزه خیابان ولی‌عصر (عج) برگزار می‌کند:
کارگاه ملاقات با خیابان توسط پایگاه میراث شهری و موزه خیابان ولی‌عصر (عج) برگزار میشود، این کارگاه مجالی برای طراحان و اندیشیدن به فرصت‌های شهری خیابان ولی‌عصر (عج)است.
کارگاه ملاقات با خیابانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، با توجه به جایگاه خیابان ولی‌عصر (عج) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پویاترین فضاهای عمومی در شهر تهران و حرکت‌های فرهنگی اجتماعی و مشارکت محوری که در پایگاه میراث شهری و موزه‌ی خیابان ولیعصر (عج) شکل گرفته است و هم‌چنین رویکردی که می‌رود تا اقدام‌های در شهر را از منظری دیگر و با حضور بیشتر نقش‌آفرینان شهر ببیند و این نگاه به مانند یک افق تازه در قرن تازه رخ می‌نماید.

 این خیابان را فرصتی برای تحقق این نگاه برگزیدیم تا در قالب کارگاهی با مضمونِ پیشنهاد و تدوین راهکارهایی در راستای تقویت و تأکید بر خیابان بودن و خیابان ماندن آن، با استفاده از ابزار طراحی به معنای عام، طرح افکنیم. بدین منظور، 36 نقطه که می‌توانند فرصتی برای ایجاد کیفیت‌های شهری باشند، در طول خیابان شناسایی و برگزیده شده است. این نقاط درواقع به‌مثابه فرصت‌هایی برای اندیشیدن مجدد و ارائه راهکارهایی خلاقانه در راستای ارتقاء کیفیت خیابان، به نفع زندگی شهری و هویت آن، مدنظر قرار گرفته است تا با برگزاری کارگاه «ملاقات با خیابان» اقدام به تهیه طرح‌هایی در راستای کمک به تبدیل خیابان ولی‌عصر (عج) به مقصد شهری برای اهالی شهر تهران شود.

براساس این گزارش، در کارگاه نخست که از دی‌ماه تا اسفندماه 1399 برگزار می‌گردد، 14 نقطه انتخاب شده است تا با حضور علاقه‌مندان، حرفه‌مندان، دانشجویان و همه‌ی کسانی که شهر برایشان دارای اهمیت است در همراهی با شورای علمی و راهبریِ راهبر‌های کارگاه‌ها، این فرصت‌ها به شهر افزوده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس‌های زیر  مراجعه کنید:http://valiasr.tehran.ir/events




نام:
ایمیل:
* نظر: