اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۹ - 22 December 2020
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پززشکی گفت: بنیاد دکتر سادات باقر مداح، مادر پرستاری ایران که ۷۰ سال دلسوزانه برای در توسعه آکادمیک پرستاری در ایران تلاش کرده، جایگاه علمی و حرمت این حرفه را در ایران بالا می برد.
بنیاد مداح، جایگاه علمی و حرمت پرستاری را بالا می‌بردبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، سعید نمکی در پیامی به افتتاحیه بنیاد علمی، فرهنگی و پرستاری دکتر مداح، ایجاد بنیاد علمی، فرهنگی و پرستاری دکتر مداح را گامی مهم در جهت ارتقای جایگاه علمی حرفه و حرمت پرستاری دانست.

وی در این پیام افزود: همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و هفته پرستار مایه خوشوقتی است که برای تجلیل از پیشکسوتان و اساتید پرستاری مراسمی برگزار شده. نقش پرستاران به خصوص پیشکسوتان این حرفه در همه عرصه های ارائه خدمت در این مرز و بوم برجسته بوده و می توان اذعان کرد بخشی از اقدامات انجام شده در راستای ارتقای سلامت مردم در یک قرن اخیر مدیون حضور این عزیزان در جامعه و بالین بوده است.

نمکی گفت: تاریخ یکصد ساله پرستاری آکادمیک در ایران شاهدی بر نقش پررنگ اساتید و محققان برجسته ای است که در میان آنها، نام خانم دکتر سادات سید باقر مداح به عنوان یکی از چهره های آشنا برای همگان در نظام سلامت می درخشد. ایشان با بیش از ۷۰ سال خدمت همچنان فعالانه و دلسوزانه در حوزه پرستاری حضوری معنادار و اثربخش دارد. تقش برجسته ایشان در تاسیس دانشکده ها و انجمنها و نهادهای پرستاری، حضور در شورای عالی انقلاب فرهنگی و سالها مسئولیت بورد پرستاری و تربیت دانشجویان زیادی که اکنون اساتید و ذخایر پرستاری هستند قابل تکریم و احترام است.

وزیر بهداشت افزود: اینجانب ضمن تبریک به جامعه پرستاری به جهت قدرشناسی و بزرگداشت اساتید و تاریخ پر افتخار پرستاری، ایجاد بنیاد علمی و فرهنگی پرستاری مداح را گامی مهم در جهت ارتقای جایگاه علمی حرفه و حرمت گذاشتن به مقام استاد می دانم برای همه دست اندرکاران این بنیاد آرزوی توفیق و سلامتی دارم.

بنیاد علمی، فرهنگی و پرستاری  دکتر مداح در ششمین روز از هفته پرستار که به عنوان پرستاری و یک قرن خدمات اکادمیک نامگذاری شده است در دانشکده پرستاری و مامایی تهران با حضور مریم حضرتی، معاون پرستاری وزیر بهداشت و تعدادی از اساتید پرستاری افتتاح شد.

هفته پرستاری از ۲۶ آذر تا دوم دی است و روز یکشنبه ۳۰ دی همزمان را روز ولادت حضرت زینت(س) - پنجم جمادی الاول - روز پرستار نامیده شده است.

سیده سادات باقر مداح، مادر پرستاری ایران بنیانگذار پرستاری آکادمیک در ایران بیش از ۷۰ سال برای ارتقای حرفه پرستاری در ایران تلاش کرده است.

بنیاد علمی، فرهنگی و پرستاری استاد مداح روز دوشنبه در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.






نام:
ایمیل:
* نظر: