اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۲ دی ۱۳۹۹ - 22 December 2020
رییس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:
رییس سازمان بهزیستی کشور از امکان مکان‌یابی ۴۰ هزار مرکز تحت پوشش این سازمان حین وقوع حوادث با بهره‌گیری از سیستم‌های «جی‌پی‌اس» خبر داد و گفت: در حادثه سیل سال گذشته نیز با بهره‌گیری از این امکان، توانستیم مددجویان را در مراکز خود جابجا کرده و از آسیب‌های احتمالی پیشگیری کنیم.
بهره‌گیری از سیستم‌های «جی‌پی‌اس» برای مکان‌یابی مراکزبهزیستی در حوادثبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، وحید قبادی دانا روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: در همکاری این دو دستگاه، یکی از گروه هایی که در اولویت امدادرسانی در سوانح و بلایا قرار گرفته‌اند افراد دارای معلولیت و در معرض آسیب هستند و بر این اساس محل زندگی همه مددجویان مستمری‌گیری بهزیستی روی نقشه براساس «جی پی اس» مشخص و امکانی فراهم شده که به صورت پیشگیرانه و هدفمند به آنان خدمات ارائه دهیم و این مهم می تواند در دستور کار دو دستگاه قرار گیرد.

وی یادآور شد: در سال گذشته با این امکانات توانستیم مددجویان را در مراکز فرزندان دارای سرپرست غیرموثر، شیرخوارگاه‌ها و مراکز توانبخشی جابجا کنیم و امیدواریم که این امکان برای مددجویان بهزیستی در خانواده ها با توجه به تاکید بر خانواده‌محوری نیز ایجاد شود.

کمک ۵۰ میلیارد تومانی جمعیت هلال احمر به بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سازمان جمعیت هلال احمر طی دو سال اخیر،  ۵۰ میلیارد تومان به بهزیستی کمک کرده است؛ این کمک در اسفند سال ۹۷ برای کمک به معلولان ضایعه نخاعی و در حادثه سیل در جهت کمک به ساخت منازل مسکونی مددجویان بهزیستی داشت و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد.

قبادی دانا گفت: هلال احمر به عنوان بزرگترین تشکل مردم‌نهاد با توجه ارتباط آن با صلیب سرخ و جایگاه برجسته آن بین فدراسیون جمعیت های جهانی، از جایگاه ویژه ای برخوردار و امید است ظرفیت های داوطلبان جوانان بتواند در جامعه هدف بهزیستی مورد استفاده قرار گیرد. در تجربه کرونا شاهد همکاری نزدیک هلال احمر و بهزیستی در خانه سالمندان بودیم که امیدواریم این همکاری‌ها به صورت ارتقا یافته‌تر ادامه یابد.

وی اضافه کرد: مجموعه داوطلبان و «ان جی او» از شرکای اصلی بهزیستی در انجام فعالیت های این سازمان بوده و هستند و امید است هلال احمر به عنوان بزرگترین «ان جی او» کشور نقش مهمی در خدمت رسانی به جامعه هدف ایجاد کند. تلاش کردیم در بهزیستی جهت ارائه خدمت بهتر به مددجویان، همکاری‌های مشترکی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم. به‌طورمثال در حوزه مسکن با نهادهای مختلفی از جمله ستاد فرمان اجرایی امام، بنیاد مسکن و  وزارت راه و شهرسازی نتایج خوبی در ساخت و آماده سازی مسکن داشتیم و کمک‌های خوبی از این مجموعه ها داشتیم.

اولویت هلال احمر در خدمات رسانی به مددجویان بهزیستی 

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هلال احمر ظرفیت خوبی از نظر دارو و واکسن دارد که اولویت قرار گرفتن مددجویان بهزیستی در این زمینه می‌تواند امر خیری در این همکاری‌های مشترک باشد. این همکاری‌ها همچنین می‌تواند در زمینه ارتقای توانمندی جامعه هدف بهزیستی باشد؛ در حوادث و بلایا،  مردم در کنار هلال قرار می گیرند و نیاز است پیش از وقوع حوادث، آمادگی لازم و آموزش‌های گروه داوطلبان و تاب آوری مردم ایجاد شود.





نام:
ایمیل:
* نظر: