اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۹ - 22 December 2020
با حضور وزیر نیرو و در سی و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛
28 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 553 میلیارد تومان در دو استان تهران و گیلان در قالب سی و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.
افتتاح 28 پروژه صنعت آب و برق در استان‌های تهران و گیلانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، از 28 پروژه افتتاح شده، 25 پروژه سهم استان تهران و سه پروژه در استان گیلان است که صبح امروز با حضور ویدئوکنفرانسی رضا اردکانیان، وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

پروژه‌های برقی افتتاح شده استان تهران در ایستگاه سی و سوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران شامل سه نیروگاه تولید پراکنده، پنج نیروگاه مقیاس کوچک و 16 پروژه تامین برق، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه است که هدف از اجرای این پروژه‌ها تامین برق مشترکان، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، بهبود پایداری برق و تامین برق مسکن مهر است.

پروژه آبی افتتاح شده در این استان نیز انتقال آب از سد ماملو به صنایع پایین دست با اجرای 23 کیلومتر خط انتقال و نصب دو مخزن است که از اهداف اجرای این پروژه می‌توان به تامین سالانه 7 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز نیروگاه‌های شهدای پاکدشت، شاهد و شهرک صنعتی عباس‌آباد، جلوگیری از برداشت آب‌های زیرزمینی و تامین آب مورد نیاز معادن شن و ماسه مستقر در منطقه اشاره کرد.

بر این اساس، در استان گیلان نیز سه پروژه تامین برق در شهر آستارا با هدف تامین برق مشترکان، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، تامین برق مسکن مهر و تعدیل بار پست‌های مجاور، افزایش ایمنی و بهبود کیفیت برق امروز با دستور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

همچنین صبح امروز پروژه آبرسانی به 38 روستا با اجرای 63 کیلومتر خطوط انتقال، 810 مترمکعب مخازن ذخیره و 5.25 لیتر بر ثانیه ظرفیت تامین آب برای جمعیتی بالغ بر 21 هزار و 867 نفر (7289 خانوار) در سطح استان گیلان افتتاح شد.

این گزارش حاکی است، در پایان این مراسم از دست اندرکاران و فعالان پویش #هرهفته الف ب_ایران تجلیل به‌عمل آمده و از کتاب "دلگرمی‌ها و همراهی‌ها" با حضور وزیر نیرو رونمایی شد.





نام:
ایمیل:
* نظر: