اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۲۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۱ دی ۱۳۹۹ - 21 December 2020
درمراسم افتتاح سرای نوآوری دانشگاه آزاد:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز با حضور در افتتاح دو مرکز نوآوری، این مراکز را برای بروز خلاقیت ها و رسیدن به اقتصاد دیجیتال مهم ارزیابی کرد.
آذری جهرمی:خلاقیت عصاره اقتصاد دیجیتال استبه گزارش عصرپرس از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح سرای نوآوری و فناوری های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب تهران، با اشاره به اینکه همیشه چالش ارتباط صنعت و دانشگاه وجود داشته است، گفت: خلاقیت عصاره اقتصاد دیجیتال است و این فضا زیست بومی برای رشد نیاز دارد که باید فرآهم شود.

وی با بیان اینکه جایگاه صنایع خلاق در دانشگاه ها است، افزود: دولت ها در اقتصاد دیجیتال قانون  گذار و توانمند ساز هستند. 

آذری جهرمی به راه اندازی سرای نوآوری دانشگاه آزاد اشاره، و تصریح کرد: با راه اندازی این مراکز زمینه های بروز خلاقیت ها ایجاد می شود و با کاهش هزینه ها و تشکیل هسته های مشاوره ای در حوزه های مختلف به بازار این حوزه دست‌پیدا می کنند. 

وی به موضوع کیفیت در سیستم های آموزشی تاکید کرد و افزود: دانشگاه آزاد با این ظرفیت و شبکه گسترده ای که دارد می تواند بخش عمده ای از خدماتی که از بیرون دریافت می کند را با پلتفرم های استانداردی که خود دانشجویان این دانشگاه طراحی می کنند  می تواند مرتفع کند. 
وزیر ارتباطات تصریح کرد: دانشگاه آزاد می تواند این مراکز را به یک مجموعه اقتصادی پویا تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات نیز با "طرح نوآفرین" می تواند به این مراکز کمک کند، افزود: این طرح در دولت تدبیر و امید تصویب شد و با راه اندازی صندوق نوآفرین آماده همکاری با مراکز نوآوری است. 

آذری جهرمی مهمترین اتفاق در این دولت را تبدیل بازار ایران به یک بازار ۷۰ میلیونی در حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: در این دولت در دو دوره اندازه گیری نرخ رشد ارتباطات و فناوری اطلاعات رخ داد که در منطقه رتبه اول و در دنیا رتبه دوم را به دست آورد. 

وی افزود: هم اکنون این ظرفیت برای شرکت های نوآور فرآهم شده که محصولی تولید کنند که حتی  در روستای  بشاگرد هم قابل استفاده است و این بزرگترین اقدام در توسعه شبکه ملی اطلاعات است که معمولا نادیده گرفته می شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: نباید این بازار را از دست دهیم بلکه باید با رقابتی سازنده برای توسعه کشور از آن استفاده کنیم. 

وی افزود: راه اندازی این مراکز را تغییر بزرگی در دانشگاه آزاد می دانم و با کارهایی که در این مراکز انجام می شود به اقتصاد کشور و دانشگاه آزاد کمک   خواهد شد. 

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات صبح امروز با همراهی سورنا ستاری معاون رئیس جمهور نیز مرکز نوآوری فضایی پژوهشگاه فضایی کشور را افتتاح کرد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: