اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۹ - 21 December 2020
عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم:
عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم گفت: شتاب دهنده و تسهیل کننده‌های فعالیت اقتصادی دانش بنیان‌ها در همه صنایع از جمله آب و برق مورد حمایت مجلس قرار دارند.
از پتانسیل‌های دانش بنیان «آب و برق» به خوبی استفاده شده استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، رمضانعلی سنگدوینی با بیان اینکه وزارت نیرو تا کنون با اجرای پروژه‌هایی در حوزه آب و برق در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، از ظرفیت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان به خوبی استفاده کرده است، گفت: پرداخت بدهی وزارت نیرو بالغ بر 1500 میلیارد تومان از خزانه مشکلات بسیاری از این وزارتخانه و شرکت‌های زیرمجموعه را حل خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه تعامل با کشورهای دیگر و افزایش ظرفیت صادرات کالاها و خدمات آب و برق در سایه استفاده مطلوب از ظرفیت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان مقدور می‌شود، افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان یکی از رهنمودهای همیشگی مقام معظم رهبری بوده است، چرا که منجر به «بومی سازی»، «توسعه صادرات»، «اشتغالزایی»  و همچنین تقویت ساخت داخل می‌شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان یکی از سرفصل‌هایی به‌شمار می‌آید که در مجلس یازدهم مورد پیگیری جدی قرار گرفته و در تلاش هستیم با ارائه راهکارهای مناسب به پویایی این شرکت‌ها به ویژه در صنایع آب و برق کمک کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: تخصیص وام های کم بهره، ایجاد پارک‌های علم و فناوری و جذب سرمایه گذار از جمله راهکارهایی محسوب می‌شود که مجلس در صدد است از طریق مذاکرات با سازمان‌های دولتی و غیردولتی به نتایج مطلوبی دست یابد. 

سنگدوینی درباره تشکیل کمیته تخصصی متشکل از وزارت امورخارجه، وزارت نیرو و مجلس جهت بررسی مشکلات دانش بنیان‌ها در کشور اظهار داشت: نخست اینکه، شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند و نقش حلقه واسط دارند و با شرایط تحریمی روبرو هستند باید سازوکارهای خود را به مجلس اعلام کنند. دوم اینکه وزارت نیرو، وزارت امور خارجه و مجلس می‌توانند در یک کمیته تخصصی، نیازهای شرکت‌هایی چون ساتکاب و همچنین مسیرهایی که باید این شرکت‌ها ‌طی کنند را مورد بررسی قرار دهند. 

این نماینده مجلس، اهمیت وجود شرکت‌های واسطه‌ای، مانند ساتکاب را برای فعال شدن این شرکت‌ها در عرصه داخلی و بین المللی موثر دانست و تصریح کرد: وجود شرکت‌هایی مانند ساتکاب خواهد توانست موانع اداری برای فعالیت این شرکت‌ها را حذف کند تا بتوانند با بهره گیری از پتانسیل‌های داخلی حضوری موثر در بازار داخلی و همچنین بازارهای صادراتی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس همواره از شرکت‌های دانش بنیان در فراکسیون ویژه این گروه در مجلس و همچنین شرکت‌های واسطه‌ای که نقش تسهیل کننده و شتاب دهنده در این زمینه را ایفا می‌کنند، حمایت خواهد کرد.





نام:
ایمیل:
* نظر: