اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - 19 December 2020
امسال روز پرستار یادآور رشادت ها، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های پرستاران متعهدی است که در کارزار کرونا جامه خدمت پوشیدند و تلاش کردند رخت تندرستی به تن آسیب دیدگان و مبتلایان کرونا کنند.
پزشکان و پرستاران، اجرتان با خدابه گزارش عصرپرس، هرساله۳۰ آذر روز ولادت با سعادت حضرت زینب بانوی قهرمان کربلا و پرچم دار نهضت، پس از شهادت امام حسین علیه السلام است. این روز در ایران به نام روز پرستار ثبت شده است. علت نام گذاری این روز به روز پرستار این است که حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین‌العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان کربلا را بر عهده داشت و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیماران کربلا نیز با تحمل آن همه سختی‌ها و ناملایمات، آنی فروگذار نبود و تا آخرین رمق، دِین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد.

به همین مناسبت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی خطاب به پزشکان و پرستاران کشور فرمودند: «کارتان بسیار با ارزش است. هم ارزش جامعه‌ی پزشکی و پرستاری را در جامعه بالا میبرد که برده، هم مهمتر از این، ثواب الهی است که خدای متعال قطعاً به شما اجر خواهد داد و ثواب خواهد داد و امیدواریم که ان‌شاءالله این کار برجسته و سنگین خیلی هم طولانی نشود و ان‌شاءالله زودتر کلک این ویروس منحوس گرفته بشود.

خبرگزاری عصرپرس وظیفه خود می‌داند که این روز را به جامعه پرستاری تبریک گفته و از خدمات آنان به ویژه در بحران کرونا قدردانی کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: