اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - 17 December 2020
وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح فرودگاه شهید سلیمانی عنوان کرد
وزیر راه و شهرسازی که برای افتتاح چندین طرح و پروژه عمرانی به استان خوزستان سفر کرده است، ضمن افتتاح فرودگاه شهید سلیمانی اهواز، از توسعه ۷۰۰ کیلومتری راه‌های خوزستان تا پایان دولت خبر داد.
فرودگاه به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که به‌منظور افتتاح فرودگاه "شهید سلیمانی" و چندین پروژه‌ دیگر به استان خوزستان سفر کرده است، در جمع مسوولان این استان با قدردانی از دست‌اندرکاران ساخت ترمینال جدید و تاکید بر برداشتن گام‌های تکمیلی و توسعه‌‌ای بعدی این فرودگاه در آینده نزدیک گفت: دید مجاز فرودگاه تا دو سال پیش، هزار و ۲۰۰ متر بود و اکنون در حال نزدیک کردن آن به ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر هستیم که این موضوع خود گشایشی بزرگ برای وضعیت تقرب فرودگاه است و ارتقاء سطحی که امروز فرودگاه پیدا می‌کند، کمک می‌‌کند این فرودگاه، فرودگاهی در شان نام این ایشان، شهدا و مردم عزیز خوزستان باشد.

وزیر راه و شهرسازی با  اشاره به دیدار و گفت‌و‌‌گوهای پیش از این با استاندار و نمایندگان استان خوزستان، دغدغه‌‌‌های موجود را دغدغه‌‌های مشترکی دانست و اظهار کرد: ما نسبت‌‌به مسائل استان هیچ اختلاف دید و برداشتی نداریم و باید سعی کنیم، منابع را بهینه استفاده کنیم و آنها را به شکلی مصرف کنیم که اثربخشی و نتیجه آن برای مردم ملموس و قابل مشاهده باشد.

وی ادامه داد: تا پایان عمر دولت دوازدهم حداقل ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی به‌‌‌طول راه‌های استان خوزستان اضافه و فرودگاه آبادان را نیز در روزهای آینده افتتاح خواهیم کرد. در بخش‌‌های بندری و ریلی نیز کارهایی انجام خواهد شد. به‌‌زودی و با عنایت خداوند، به دنبال توافقاتی که با مسوولان عراقی داشته‌ایم، پروژه راه‌آهن شلمچه به بصره را آغاز خواهیم کرد که یکی از آرزوهای دیرینه و مواردی است که در دو سال گذشته زمان زیادی مصروف آن کرده‌‌ایم و به‌‌زودی این پروژه آماده کلنگ‌زنی می‌شود؛ به این منظور، سرمایه‌‌گذار و پیمانکار انتخاب و زمین تجهیز کارگاه نیز تعیین شده است. تحدید حدود مرز  با عراق در مرز شلمچه با عراق نیز هفته گذشته با حضور کمیسیون مشترک انجام شد و ان شاءالله با تعامل یکپارچه ای که وجود دارد بتوانیم آن پروژه را نیز که از پروژه‌های مهم استان است شروع کنیم.

اسلامی در ادامه از هدفگذاری برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای توسعه پروژه‌های آزادراهی و ریلی خبر داد و افزود: به این منظور مجوزهای لازم از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان بورس دریافت کرده‌‌ایم تا همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، در ایام باقی‌مانده دولت کارهای بزرگی نیز شروع شود. ما از دو سال گذشته از بدو ورود این تفکر را دنبال کرده‌‌ایم و از ۲۲ پروژه‌‌ای که پیگیری شده است مجوز عرضه سه پروژه داده شده و به ما قول داده‌اند که در هفته‌های آینده مجوز عرضه سایر پروژه‌‌ها در بورس نیز داده شود تا تحولی اساسی در توسعه زیرساخت‌های اساسی کشور انجام شود.

وی در ادامه خطاب به استاندار خوزستان تاکید کرد: مهم ترین نیاز خوزستان در شهرها بحث جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی است. این موضوع باید در اولویت قرار گیرد تا بلادرنگ بتوان با انجام حمایت‌های ویژه، مردم را از آسیب آب‌های سطحی مصون نگه داشت.

اسلامی در پایان سخنان خود گفت: ما به آنچه در بحث بازآفرینی شهری در استان قول داده‌ایم نیز پایبندیم و همکاران ما این موضوعات را در استان دنبال خواهند کرد.




نام:
ایمیل:
* نظر: