اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - 22 January 2017
معاون مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری
محمد فاضلی از نهادهای مسئول خواست تا برای تهیه گزارش ملی پلاسکو اقدام کنند. این گزارش تمام کاستی‌ها و قصورها در ایجاد حادثه ساختمان پلاسکو را نشان خواهد داد.
گزارش ملی پلاسکو را منتشر کنید

عصرپرس: معاون پژوهشی "مرکز بررسی‌های استراتژیک" که ریاست آن را حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور، برعهده دارد خواهان مطالبه همگانی برای تدوین "گزارش ملی پلاسکو" شد.
 
به گزارش عصر پرس، دکتر محمد فاضلی گفت: تدوین گزارش‌های ملی اقداماتی راهگشا برای درس گرفتن از وقایع ناخوشایند هستند. این گونه گزارش‌ها با برگزیدن ترکیبی از متخصصان بی‌طرف، مورد اعتماد، برآمده از دولت، دانشگاه‌ها و جامعه مدنی، و تحت شرایطی شفاف و اعتمادزا برای مردم تدوین می‌شوند. 

این استاد جامعه‌شناسی تاکید کرد: من بارها درباره ضرورت تدوین «گزارش ملی آب» برای تبیین پیدایش بحران آب در ایران نوشته‌ام؛ در مسأله حقوق‌های نجومی پیشنهاد کردم گزارش ملی این مسأله تدوین شود؛ و امروز باز هم پیشنهاد می‌کنم «گزارش ملی پلاسکو» تدوین شود. 

معاون پژوهشی "مرکز بررسی‌های استراتژیک" افزود: گزارش ملی پلاسکو نشان خواهد داد که کدام سیاست‌های غلط، کدام تخصیص‌های نامناسب بودجه، کدام بی‌توجهی‌ها به رویه‌های ایمنی و فقدان پی‌گیری اجرایی و قضایی موضوع؛ کدام ناکارآمدی‌ها در مدیریت صحنه، کدام بی‌تدبیری‌ها در اطلاع‌رسانی، و ... باعث بروز فاجعه و شدت یافتن ابعاد آن شده است. 

او در پایان بیان کرد: «گزارش ملی پلاسکو» می‌تواند آغاز راهی جدید باشد، به شرط آن‌که تدوین‌کنندگان چنین گزارشی همان مسئولانی نباشند که خود بخشی از مسأله‌اند./
 
گزارش ملی پلاسکو را منتشر کنید
نام:
ایمیل:
* نظر: