اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - 22 January 2017
فیلم تلویزیونی پرواز 956 با حضور قائم مقام وزیر نیرو و جمعی از مسئولان و بازیگران این مجموعه در پردیس سینمایی ملت تهران رونمایی و اکران شد.

پرواز 956 اکران شد

سرویس اقتصادی عصرپرس: ستار محمودی قائم مقام وزير نيرو در آئین رونمایی فیلم تلویزیونی پرواز 956 در پردیس سینمایی ملت تهران، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای سد سیمره که در سانحه سقوط هواپیما در سال80 به شهادت رسیدند، گفت: کشور ما در ساخت سازه هاي آبي و سدها دانش وارداتي ندارد بلکه متخصصان داخلي با بهره مندي از دانش روز جهان، اين دانش را به اقصي نقاط جهان صادر مي کنند و با ايثار و فداکاري و از خود گذشتگي اجر خود را نزد خداوند چندين برابر مي کنند.

به‌گزارش خبرنگارعصرپرس، ستار محمودی در ادامه با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در زمینه آگاهی رسانی و تنویر افکار عمومی و فرهنگ سازی،گفت: از رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی درخواست دارم که با خلق آثار هنری در زمینه‌های مختلف از جمله آب، مردم را به مدیریت مصرف آب تشویق کنند ، چرا که شما می توانید با انتقال بیشتر مطالب کشور را در مقابل خشکسالی‌ها بیمه کنید.

محمودی در ادامه با اشاره به اینکه هنر پدیده ای است که همواره با انسان همراه بوده و می‌تواند آثار تاریخی، فرهنگی و اجتماعی را باز آفرینی کند افزود: امروزه هنر ابعاد گسترده تری به‌خود گرفته و هنرهای تجسمی از جمله سینما می‌تواند به‌خوبی لحظات پر تلاش متخصصانی که با جان و دل در مناطق محروم به خدمت مشغول‌اند و با ساخت سازه‌های عظیمی همچون سد آثار ماندگاری را از خود به جا می‌گذارند را برای ما و نسل‌های آینده جاودانه کند.

محمودی درادامه گفت: مهندسان سیمره خدمتگزاران سازندگی ایران اسلامی بودند که در این مسیر جاودانه شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: سازه‌های عظیمی همچون سد سیمره بجز سرمایه‌های مادی از سرمایه عمر این متخصصان برخوردار بوده است و نجات کشور در گرو ساخت اینگونه سازه‌ها و هنرمندی‌ها است .

قائم‌مقام وزیر نیرو در آئین رونمایی از فیلم تلویزیونی پرواز 956 گفت: یاد آتش نشانان جان برکف که با نثار جان خود در حادثه پلاسکو باعث شدند جان عده کثیری از هموطنان مان نجات یابد را گرامی می داریم.

در ادامه این مراسم، مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با همت بلند نیروهای متخصص کشور در زمینه های مختلف کارهای غیرممکن را ممکن ساختیم و توانستیم طرح های بزرگی که برای تامین وتنظیم آب کشورمهم بود را با توجه به اینکه میانگین بارندگی کشور ما کمتر از یک سوم میانگین بارندگی جهان است ،اجرایی کنیم.

پرواز 956 اکران شد

وی گفت: طرح‌ها و پروژه‌هایی که در نقاط محروم کشور فرصت اجرا پیدا می‌کند، به پایان می‌رسند و مردمان بسیاری از شرایط سخت اجرای آن با خبر نمی‌شوند.

رضا زاده درادامه با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ نیازمند همت بلند است، افزود: این تلاش‌ها عمدتاً در نقاط دوردستی که کمتر در معرض دید مردم است شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه‌های بزرگ با شرایط خاص و خطرات و ریسک‌هایی مواجه هستیم، افزود: متخصصان کشور همواره در تهدید خطرات گوناگونی هستند و در زمان احداث سد سیمره نیز تعدادی از این مهندسان جوان که با پرواز 956 عازم خرم آباد بودند دچار سقوط هواپیما شده و جان خود را از دست دادند.

رضازاده ادامه داد: به تصویر کشیدن خطر بزرگ و لحظات ریسک پذیری و تصمیم گیری در طول اجرای این پروژه و در معرض دید انظار قرار دادن وجهی از رسالت ما است که با کمک رسانه و هنرهای تجسمی از جمله فیلم امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش عصرپرس، فیلم پرواز 956  بازسازی سانحه سقوط هواپیمای مسیر تهران به خرم آباد در بهمن ماه سال 1380 است،  این فیلم  بخش از تلاش متخصصان ایرانی در سد سیمره را که در مقطعی مهم با کنار گذاشتن مشکل تحریم و با ابداع روشی نو این پروژه را به سرانجام می رسانند، را به تصویر می کشد. این فیلم داستانی یک درام اجتماعی است که با همکاری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و صدا و سیمای مرکز ایلام تهیه شده است.

شایان ذکر است: این فیلم با هنرمندی محمود پاک نیت، آرش مجیدی، علیرضا جلالی تبار، محمد فیلی، حسن اسدی، مهدی علیپور، مرتضی رستمی، فریبا نادری، بهروز قادری، سعید احمدی و شراره دولت آبادی و با نویسندگی حسن عطارها، کارگردانی مصطفی علمی فرد و تهیه کنندگی شهرام ابراهیمی ساخته شده است.

**کد خبرنگار: 1200 / پروین مرادی**


پرواز 956 اکران شد

نام:
ایمیل:
* نظر: