اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - 08 December 2020
رییس دفتر مقام معظم رهبری:
رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه شهدا راه مقتدر شدن را برای ما باز کردند، گقت: خادمان خانواده های شهدا جایگاه والایی دارند.
خادمان خانواده شهدا جایگاه والایی دارندبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی روز سه شنبه در مراسم معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری  نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران که بصورت ویدیو کنفرانس در مراکز بنیاد سراسر کشور بصورت زنده پخش می شد، اظهار کرد: ابتدا سلام حضرت آقا رهبر معظم انقلاب اسلامی را به همه خادمین خانواده شهدا در بنیاد شهید در این جلسه می رسانم.

وی سپس با قرائت متن حکم رهبر معظم انقلاب برای انتصاب نماینده ولی فقیه در بنیاد تصریح کرد: کلمات و واژه ها از معنای خاص برخوردارند و در جهان هم این واژه های بکار برده می شود. کلماتی مانند عالم، مجتهد، استاد، دانشمند، امام، قهرمان هرکدام در فرهنگ های جهان معنای خاص دارند.

محمدی گلپایگانی افزود: کلمه شهید معنای خاص دارد. شهید در راه اهداف اسلامی جان خود را فدا کرده. در قران از شهید نام برده شده و مداح شهید حضرت باریتعالی است. شهید زنده است و روزی دارد و حق بزرگی به گردن همه مردم دارد. شما جایگاه والایی در خدمت دارید، مخصوصا عزیزانی که در خدمت خانواده شهدا هستند.

وی خاطر نشان کرد: حق شهید از همه بالاتر است اگر شهید از جان خود نمی گذشت بستر آماده خدمت به جهان و جامعه نمی شد. شهید مدیون کسی نیست اما دیگران ‌مدیون شهید هستند و اسلام برای شهید امتیازات ویژه ای در نظر دارد .

محمدی گلپایگانی تصریح کرد: شهدای ما در جنگ تحمیلی پیشگام هستند. آقای اوحدی هم در جنگ بودند و مجاهدت کردند. کلمه شهید یکی از اسامی خداوند است به خاطر اینکه شهید قبل از شهادت الطاف خداوند را می بیند و لمس می کند. اما مومنان و مردمان خوب تا روز قیامت نمی دانند چگونه خواهند بود. شهدا ناظر به اعمال گذشته امت ها هستند. 

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: خدمت به شهدا و خانواده شهدا بسیار مهم است شاید حوصله برخی  خانواده ها کم شود ولی شما باید تحمل داشته باشید لبخند شما به خانواده ها ترک نشود. اقدامات حسنه ای در کارنامه شما ثبت می شود. خد ا را شاکر باشید خداوندا این توفیق را نصیب شما کرده است.

محمدی گلپایگانی درباره مرحوم شهیدی گفت: ایشان چندین سال به خانواده شهدا خدمت کرد. آشنایی بنده با مرحوم بیش از ۵۰ سال بود. تواضع و فروتنی مرحوم شهیدی داشتند. ایشان در جایگاه های مهم در ایران از جمله حضور در هیات دولت داشتند. خوش اخلاق، امام جماعت، مهربان و روی گشاده بودند. 

رییس دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: در عالم سیاست صداقت و صراحت خاصی داشت از اصول خود باز نمی گشت. در کشور دسته جات مختلف هستند ولی ایشان وفاداری به ولایت فقیه و تبیعت از رهبری داشتند. صریح سخن گفت و هراسی نداشت. در خدمت به خانواده شهدا در حد توان خدمت کرد. به مخالفان خود با انصاف رفتار کرد و از حق نگذشت. در سالهای خدمت از طلبگی خود خارج نشد، از دنیا چیزی نداشت جز یک خانه که به فرزندان بخشید.

وی گفت یکی از آفات بزرگ این است که انسان فریفته دنیا شود مرحوم هیچ گاه فریفته دنیا نشد و بسیار ساده زندگی کرد. 

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: در تحریم هستیم. ملتی از ملت ما در تاریخ و جهان ایثارگر تر وجود ندارد. ملتی که با این همه تحریم و هجمه دست از دین خود بر نداشت. پیروزی نزدیک است و شر آمریکا و اسرائیل از سر مردم ایران کم می شود.

محمدی گلپایگانی افزود" در چند روز گذشته دانشمند هسته ای شهید حاج ‌محسن فخری زاده را ترور کردند، باید آنقدر تجهیز شویم تا دشمن جرات هجوم به ما را نداشته باشد البته شهدا این راه را باز کردند و شهید سلیمانی و یارانش داعش را در منطقه زمین‌گیر کرد.

وی در پایان خواستار خدمت بیشتر مسئولیت به خانواده  شهدا و ایثارگران شد.

مقام معظم رهبری ۱۶ آذر ماه طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری را به نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کردند.

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی پیش از شکری این مقام را در اختیار داشت. وی نهم آذر ماه دار فانی را وداع گفت.





نام:
ایمیل:
* نظر: