اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - 08 December 2020
معاون آب و آبفا و مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران:
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و و مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران گفت: با بهره‌برداري از سامانه هوشمندسازي خدمات تخصصي بخش آب(ساماب) دسترسي به پرونده‌هاي آب منطقه‌اي تسهيل مي‌شود.
سامانه به‌گزارش عصرپرس از وزارت‌ نیرو، «قاسم تقي‌زاده خامسي» روز سه‌شنبه در آيين رونمايي دو پروژه ساز و کاری هوشمند سازی خدمات تخصصی بخش آب (ساماب) و واگذاری و انتقال وظایف به شرکت‌های تابعه (تفویض اختیار) كه در سی و یکمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به صورت ويدئوكنفرانسي با حضور وزير نيرو برگزار شد، اظهار داشت: يكي از دغدغه‌هاي وزارت نيرو در دهه 80 اين بود كه دسترسي نيروي انساني به پرونده‌هاي آب‌هاي زيرزميني و سطحي كمتر شود كه در آن زمان هر استاني به‌طور مستقل و با يك نرم افزار مختص به خود اين كار را شروع كرد و شركت‌هاي آب‌ منطقه‌اي از دسترس قرار دادن اين اطلاعات و داده‌ها به ديگر استان‌ها پرهيز مي‌كردند.

وي درباره مزيت سامانه ساماب گفت: با اين سامانه هر كسي در هر جايي مي‌تواند به تمامی پرونده‌هاي موجود در آب‌هاي منطقه‌اي دسترسي داشته باشد.

تقي‌زاده خامسي اظهار داشت: در زمان حاضر يك ميليون و 227 هزار مشترك وجود دارد كه 633 هزار مشترك در بخش آب‌هاي سطحي و 494 هزار مشترك ديگر در بخش آب‌هاي زيرزميني هستند كه 85 درصد اينها را كشاورزان شامل مي‌شود.

وي افزود: با راه‌اندازي اين سامانه، تمامي مشتركان مي‌توانند در هر جاي ايران از طريق سيستم دولت الكترونيك درخواست كنند تا به پرونده‌هاي آنها رسيدگي شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خاطرنشان كرد: 330 اداره امور آب در كشور وجود دارد كه اكنون مشتركان مي‌توانند درخواست خود را ارائه داده تا به آن رسيدگي و به صورت الكترونیك پاسخ خود را دریافت کنند.

تقي‌زاده خامسي همچنين با تاکید بر اهمیت مسئله گشت، افزود: 909 هزار گشت بازرسي در كشور داريم كه اكنون با راه‌اندازي سامانه ساماب مي‌توانند از طريق تلفن همراه اطلاعات خود را تبادل و در سامانه ثبت كنند.

مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران در عين حال گفت: در مدتي كه سامانه راه‌اندازي شده، جلوي 660 ميليون ليتر سوخت غيرمجاز گرفته شده و اين عدد قابل توجهي است؛ اينها قبلا با مدرك‌هاي جعلي سوخت دريافت مي‌كردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: