اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - 08 December 2020
ربیعی تاکید کرد:
سخنگوی دولت آمادگی دولت تدبیر و امید را جهت ایجاد ظرفیت‌های قانونی برای معلولان و گفتمان سازی در جامعه اعلام کرد و گفت: تامین منابع برای تکمیل تجهیزات دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌تواند با کمک خیرین و کمک نهادهای دولتی انجام شود.
آمادگی دولت جهت ایجاد ظرفیت‌های قانونی برای معلولان
به گزارش عصرپرس، علی ربیعی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین و افتتاح همزمان پروژه های آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: رسیدگی به امور معلولین  یک وظیفه انسانی است و این کار علاوه بر دارا بودن بار عاطفی  در حیطه قانون شهروندی نیز قرار می گیرد.

وی یادآور شد: زیرساخت های لازم برای ایجاد فرصت برابر برای افراد دارای معلولیت در جامعه به واسطه آموزش محقق می شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: افزایش مهارت های فردی و تقویت سیاست گذاری های معطوف به معلولین فرصت های برابر اجتماعی را برای آنها مهیا می کند.

ربیعی افزود: آموزش جامعه بویژه خانواده در رفتار با افراد دارای معلولیت اهمیت بسیاری دارد، آموزش ها باید بر بخش مهم توانایی های افراد دارای معلولیت متمرکز شود.

وی تاکید کرد: بخشی از سیاست گذاری درمورد معلولین باید صرف آموزش به خانواده آنها شود و در این راستا تولید محتوا باید برای آموزش معلولان و خانواده های آنها انجام شود.

سخنگوی دولت در ادامه با بیان این که خیر جمعی نیز می تواند راه فعالیت را برای افراد دارای معلولیت هموار کند، گفت: در این زمینه تاکنون اقدامات مناسبی انجام شده است، هرچند که ساخت مدرسه و خرید تجهیزات اهمیت بسیاری دارد اما تمامی افراد جامعه می توانند با هدیه دادن وقت، لبخند و عاطفه خود یاری رسان معلولان باشند.

ربیعی افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور باید بر آموزش سایر مهارت های دانش آموزان در  کنار سواد علمی متمرکز شود، نیازسنجی دانش آموزان استثتایی مورد توجه باشد تا با تولید محتوای آموزشی در این زمینه حرکت معلول در جامعه راحت تر شود.

وی با بیان این که آموزش تلفیقی می تواند نگرش مناسبی در جامعه نسبت به معلولین ایجاد کند، خاطرنشان کرد: نظریات متفاوتی نسبت به آموزش تلفیقی وجود دارد اما این نوع آموزش با توجه به نظریات جدید در جهت مناسب سازی مدرسه ها موثر است.

به گزارش ایرنا،سخنگوی دولت یادآور شد: آموزش تلفیقی دشوار است اما این ایده باعث می شود که افراد نوع نگرش مناسبی نسبت به معلولان داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر: