اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - 06 December 2020
شرکت داروسازی فایزر امروز تقاضای صدور تاییدیه اضطراری واکسن کووید ۱۹ را به سازمان عمومی کنترل داروهای هند ارایه کرد. با وجود این که واکسن تولید مشترک فایزر و بایون تک در انگلیس تایید شده است، مقامات هندی تا کنون به درخواست این شرکت پاسخی نداده‌اند.
تلاش شرکت فایزر برای دریافت تاییدیه واکسن در هندبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از خبرگزاری رویترز، مقامات هندی پیش از این ابراز امیدواری کردند که به جای استفاده از واکسن‌های فایزر و مدرنا بتوانند یکی از واکسن‌های بومی را به تایید برسانند و از آن برای واکسیناسیون عمومی این کشور استفاده کنند.

هند با ۹.۵۷ میلیون مورد ابتلا به کووید ۱۹، پس از آمریکا رتبه دوم بیشترین موارد ابتلا در جهان را به خود اختصاص داده است.

واکسن فایزر باید در دمای منفی ۷۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود و اغلب انبارهای دارو در این کشور قابلیت دستیابی به این دما را ندارند.

پیشگامان تولید واکسن کووید۱۹ تاکنون عملکردی بسیار بهتر از آنچه تصور می‌شد، داشته‌اند. دو شرکت فایزر و بایون‌تک میزان کارآیی واکسن مشترک خود را ۹۵ درصد اعلام کردند. این میزان برای واکسن اسپوتنیک که در روسیه تولید شده، بیش از ۹۰ درصد اعلام شده است.

شرکت سینوفارم، یکی بزرگترین شرکت‌های داروسازی چین اعلام کرد به دنبال اخذ مجوزهای قانونی از مقامات دولتی این کشور برای عرضه واکسن کووید۱۹ ساخت این شرکت به بازار است.

شرکت مدرنا نیز اخیرا اعلام کرد به زودی درخواست تایید اضطراری واکسن خود را به دولت آمریکا و کشورهای اروپایی ارایه خواهد کرد. پیش از این شرکت مدرنا کارآیی واکسن mRNA-۱۲۷۳ را بر اساس تجزیه و تحلیل نتایج فاز سوم آزمایش های بالینی، ۹۴.۱ درصد اعلام کرده بود. اما بنابر اعلام شرکت کارآیی این واکسن در مورد عوارض شدید بیماری ۱۰۰ درصد است.

به همین علت مقامات این شرکت معتقدند واکسن جدید مدرنا الگوی شیوع بیماری کووید را تغییر خواهد داد. مدرنا انتظار دارد حمل واکسن به نقاط توزیع در کشور آمریکا در مدت کوتاهی پس از صدور مجوز اضطراری انجام پذیرد.

هفته گذشته نیز انگلیس به عنوان اولین کشور جهان واکسن کووید ۱۹ تولید شده توسط شرکت‌های فایزر و بایونتک را تایید کرد. وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد آژانس نظارت بر داروی انگلیس مجوز استفاده از این واکسن را صادر کرده است و سرویس سلامت همگانی این کشور از ابتدای این هفته آمادگی آغاز واکسیناسیون را دارد.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: