اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - 02 December 2020
وزیر آموزش‌وپرورش ؛
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به شکل گرفتن نهضت فداکاری و ایثار معلمان در دوره کرونایی، گفت: در هیچ نقطه‌ای از کشور دانش‌آموزی که مطلقاً خارج از پوشش تحصیلی قرار داشته باشد، نداریم.
در هیچ نقطه‌ای از کشور دانش‌آموزی خارج از پوشش تحصیلی نداریم
به گزارش عصرپرس از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: تحول در بهره‌وری نظام آموزش‌وپرورش مستلزم تحول در نظام‌های مهم سازنده نتایج نهایی است.

وی افزود:  در این راستا می‌توان به‌نظام شناسایی و جذب نیرو، نظام تربیت و پرورش نیروی انسانی، نظام ارزشــیابی و به‌روزآوری توانمندی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان، نظام برنامه درسی ملی که مسئولیت تولید بسته‌های یادگیری مبتنی بر تربیت متوازن در همه ساحت‌های شش‌گانه و طراحی موقعیت‌های یادگیری را به عهده دارد، نظام ارزشیابی و سنجش تحصیلی که به‌عنوان مغناطیس نظام آموزشی زمینه‌های درک عمیق تراز عملکرد و شناسایی نقاط قابل‌بهبود شناخته می‌شود، اشاره کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: اولین گام آموزش‌وپرورش در بهره‌وری سرمایه انسانی، اصلاح نگرش معلمان نسبت به‌نظام مدیریت تعلیم و تربیت، جلب اعتماد عموم آن‌ها، ایجاد اطمینان لازم در آن‌ها نســبت به اثربخشی و کارایی مدیریت ارشد آموزش‌وپرورش و تقویت تعاملات وزارتخانه با جامعه فرهنگیان و افزایش اعتماد بود.

وی بهبود شرایط اقتصادی معلمان در جهت اصلاح اقتصاد تعلیم و تربیت را دومین گام برشمرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته لایحه رتبه‌بندی معلمان در فرایند پیگیری و تصویب قرارگرفته است.

 حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق برنامه‌ها، سطح تعامل و ارتباط با مدیران را از حد مدیران ستادی و مدیران کل استان‌ها فراتر بردیم و با برقراری ارتباط روشمند و منظم، زمینه مشارکت همه مدیران در سطوح مختلف ملی، استانی و منطقه‌ای را در فرایند طراحی و اجرای برنامه‌ها فراهم ساختیم.

ویآثار اعتماد متقابل مدیران ارشد ستادی و فرهنگیان در رفتار فرهنگیان را کاملاً مشهود توصیف و عنوان کرد: شیوع کرونا برنامه‌هایآموزشی را با چالش بزرگی روبه‌رو کرد و در راستای مراقبت از دانش‌آموزان و معلمان، ناچار به تعطیلی آموزش حضوری در بخش‌های بزرگی از کشور شدیم و ضرورت وجود پارادایم آموزشی و پرورشی جدیدی را احساس کردیم.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: به دلیل وجود فضای همدلانه در آموزش‌وپرورش و اعتمادی که میان صف و ستاد وجود دارد، در این دوران نهضتی از فداکاری و ایثار معلمان در سراسر کشور شکل گرفت و هم‌زمان با طراحی برنامه‌های مختلف آموزش‌های غیرحضوری، سال تحصیلی گذشته با تحول در روش‌های آموزشی و پرورشی در زمان مقرر به پایان رسید.

وی افزود: ســال جدید هم به‌رغم کمبودهای فراوانی که درزمینه توسعه ساختارهای فناورانه وجود داشت، با به‌کارگیری انواع روش‌های آموزشی باهمت معلمان، آموزش را ادامه دادیم و اکنون در هیچ نقطه‌ای از کشور دانش‌آموزی که مطلقاً خارج از پوشش تحصیلی قرار داشته باشد، نداریم.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در شرایط فعلی معلمان یا به‌صورت حضوری یا از طریق آموزش‌های متنوع غیرحضوری همه دانش‌آموزان را تحت پوشش آموزش‌ها قرار داده‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: