اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - 02 December 2020
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با سقف ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تقدیم مجلس شدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، معاون پارلمانی رییس جمهوری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت و آن را به علی نیکزاد نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

نیکزاد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت،  پس از دریافت لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از دولت تشکر کرد.

در این لایحه منابع و مصارف عمومی ، بودجه شرکت‌های دولتی و بودجه‌های اختصاصی دستگاه ها به ضمیمه ماده واحده بودجه پیش بینی شده است

نامه ریاست جمهوری به «محمد باقرقالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه ۱۷ مجلد پیوست بودجه ارسال شده است. توجه به اصلاحات ساختاری، معیشت، سلامت، حمایت از تولید و اشتغال ، توسعه صادرات غیرنفتی  وتاکید بر حوزه های دانش بنیان از نکات برجسته این لایحه است.

 سقف بودجه کل کشور ۲۴ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۸میلیارد۹۸۶ میلیون ریال است؛ یعنی: حدود ۲۴۰۰هزار میلیارد تومان است.

پیش از این محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود که لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با اصلاح ساختار به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.

براساس گزارش خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی پس از ارائه لایحه بودجه 1400 کل کشور از سوی نماینده دولت، گفت: متن لایحه چاپ شده و در راستای بررسی این مهم در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان 10 روز فرصت دارند پیشنهادات خود را به کمیسیون تخصصی ارائه دهند همچنین کمیسیون مربوطه نیز دو هفته مهلت خواهد داشت تا این پیشنهادات را بررسی کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از پایان مهلت دو هفته ای کمیسیون تلفیق بودجه 1400 تشکیل خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: