اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - 01 December 2020
پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شهیدی با حضور مسئولان کشوری و خانواده های معظم شهدا در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد.
تشییع پیکر حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در حرم عبدالعظیم حسنی(ع)به گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شهیدی روز سه‌شنبه با حضور مسئولان کشوری و خانواده های معظم شهدا و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تشییع شد، در این مراسم شرکت کنندگان با قرائت زیارت عاشورا و ذکر یا حسین(ع) یاد آن مرحوم را گرامی داشتند.

پیش از ورود پیکر مرحوم شهیدی به شهرری،مراسم بزرگداشت و قرائت نماز بر پیکر ایشان، با حضور معاونان رئیس جمهوری و سایر مسئولان کشوری و لشکری در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با قرائت پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی، گفت: بنده هم درگذشت این عالم بزرگوار را خدمت مقام معظم رهبری و مردم خوب کشورمان، به‌ویژه جامعه ایثارگری تسلیت عرض می‌کنم. حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی دوره طولانی را در عرصه‌های مختلف توفیق خدمت داشت ولی اوج شکوه دوران خدمتی ایشان و یکی از توفیقات بسیار بزرگ ایشان، هفت سال خدمت صادقانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و توفیق خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران بود.

وی افزود: همان‌طور که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تأکید فرمودند، خدمت به خانواده معظم شهدا، خدمت به پیامبر گرامی اسلام (ص) است و چه توفیقی بالاتر از اینکه انسان بتواند در خدمت خانواده‌های عزیز ایثارگر باشد.

معاون رییس جمهور اخلاق‌مداری، تواضع، ولایت‌مداری، حس نوع‌دوستی و دلسوزی حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی را از ویژگی‌های برجسته و خصوصیات اخلاقی بارز وی خواند و اضافه کرد: خارج از مسائل کاری، بنده یک ارتباط نزدیک عاطفی با ایشان داشتم. شاید حدود ۲۷ سال، چه دورانی که در حج و زیارت توفیق خدمت داشتم و چه قبل و بعد از آن در دوره‌های مختلف، نسبت به ایشان ارادت داشتم. دوره کوتاهی که توفیق داشتیم در خدمت مرحوم شهیدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران بودیم، شهادت می‌دهم که ایشان با همه وجود نگاهشان خدمت به جامعه ایثارگری بود.

وی تأکید کرد: اوج کارنامه خدمت حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی در عمر بابرکت ایشان در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، از قبل انقلاب اسلامی تا به امروز که با ایشان وداع کردیم، خدمت به جامعه ایثارگری بود که ان‌شاءالله هم ذخیره آخرت ایشان است و هم درسی برای عزیزانی باشد که در خدمت جامعه ایثارگری هستند.

به گزارش عصرپرس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی از جمله شخصیت‌های برجسته فرهنگی و سیاسی کشور بود که در ترویج فرهنگ دینی، اخلاقی، آرمان‌ها، ارزش‌های اسلامی و انقلابی و همچنین گسترش و ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت با خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران از هیچ کوششی فروگذار نبود و در این بستر نیز اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، سرانجام پس از طی یک دوره بیماری در ۹ آذر ۱۳۹۹ خورشیدی چشم از جهان فروبست.





خبرنگار: وجیهه مرادی 
برچسب ها
شهیدی ، خاکسپاری
نام:
ایمیل:
* نظر: