اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - 30 November 2020
رحمانی فضلی:
فرمانده عملیاتی قرارگاه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: مجموعه افرادی که در بالاترین، بدترین و پرریسک‌ترین حالت مبتلا به کرونا تخمین می‌زنیم شامل ۳ درصد مردم می‌شود و ۹۷ درصد مردم سالم و پاک هستند.
۳ درصد مردم درگیر کرونا هستندبه گزارش سرویس سیاسیی عصرپرس، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در حاشیه نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا که به طور مشترک با کمیته آموزش برگزار شد، گفت: در این جلسات علاوه بر هماهنگی‌های بیشتر و پیگیری مصوبات، توصیه ها و پیشنهادهای جدید بررسی می‌شود. نهایتاً آن قسمتی که به صورت اجرایی هست برای اجرا ابلاغ می شود و قرارگاه پیگیری می کند و بخش‌هایی که باید تصمیم‌گیری شود به ستاد ملی ارجاع می‌شود که در آن تصمیم‌گیری شود.

وزیر کشور ادامه داد: در بالاترین تخمین و بدترین و پرریسک‌ترین نگاه به این موضوع ۳ درصد مردم درگیر کرونا هستند و ۹۷ درصد مردم در این خصوص هیچ نگرانی ندارند سالم و پاک هستند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: تمام هم و غم ما باید این باشد که این ۳ درصد را مراقبت کنیم، خود این سه درصد از خودشان مراقبت کنند تا آن ۹۷ درصد بتوانند به راحتی به زندگی خود ادامه دهند و بدون دغدغه و استرس واقعاً زندگی کنند.

وی یادآورشد: به خاطر این سه درصد مجبور می‌شویم ۹۷ درصد را در شرایط خاص قراردهیم. بنابراین از مردم و به خصوص کسانی که مبتلا شدند می‌خواهم که خودمراقبتی داشته باشند و قرنطینه را رعایت کنند درمان خود را پیگیری کنند و از تماس و ارتباط با دیگران پرهیز کنند.

وزیر کشور ادامه داد: ساده‌ترین، کوتاه‌ترین و موثرترین راه این است که ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و تا می‌توانند در تجمعات شرکت نکنند و اگر این کارها را انجام دهیم با اقدامات بسیار خوبی که تاکنون انجام شده، در آینده نزدیکتر گام‌های بلند تر و موثرتری خواهیم داشت.

رحمانی فضلی ضمن قدردانی از رسانه‌ها اظهارداشت: موضوع کرونا موضوع جدید و متنوعی است که ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، روانی و بهداشتی و درمانی دارد و در این شرایط آگاه سازی، همراه سازی و اقناع سازی مردم به جز کمک رسانه‌ها امکان پذیر نیست. البته رسانه‌ها خوب کارکردند و انتظار داریم که با تجربیاتی که آموخته‌اند گام‌های بعدی را موثرتر بردارند./ ایرنا




نام:
ایمیل:
* نظر: