اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - 30 November 2020
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمن ۲۰ سال به دنبال ترور شهید فخری‌زاده بود، گفت: سیستم‌های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال وقوع و محل بروز احتمالی حادثه علیه ایشان را پیش بینی کرده بودند. به دلیل تواتر اخبار در این مدت متاسفانه جدیت مورد نیاز اعمال نشد و این بار دشمن موفق شد.
شمخانی: دشمن ۲۰ سال به دنبال ترور شهید فخری‌زاده بودبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، علی شمخانی روز دوشنبه در حاشیه مراسم خاکسپاری شهید دانشمند «محسن فخری زاده» اظهارداشت: ابتدا لازم است مقابل ملت ایران که چنین فرد صالح و توانمندی را از دست دادند، سر تعظیم فرود آورم و متعهد می‌شوم که ما این غم را از چشمان شما پاک خواهیم کرد.

دبیرشورای امنیت ملی افزود: بیش از ۲۰ سال است شهید فخری زاده را می‌شناسم و در جزئیات شغلی این شهید بودم. شهید فخری زاده به معنای واقعی کلمه، فردی مبتکر، صاحب سبک و خلاق در حوزه فناوری بود و همیشه گمنام بود ولی در نوک پیکان به ملت ایران خدمت می‌کرد.

شمخانی با تاکید بر اینکه خدمات شهید دانشمند محسن فخری زاده قابل بیان نیست، عنوان کرد: دشمن ۲۰ سال به دنبال به شهادت رساندن ایشان بود ولی ناکام مانده بود. این بار هم سیستم‌های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال وقوع حادثه و محل بروز احتمالی حادثه علیه ایشان را پیش بینی کرده بودند. به دلیل تواتر اخبار در طول ۲۰ سال، متاسفانه جدیت مورد نیاز اعمال نشد و این بار دشمن موفق شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه پیش از این عملیات‌های فراوانی علیه شهید فخری زاده انجام شده بود که  ناکام مانده بود، گفت: دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیدند که ایشان هدف است و قرار است در همین نقطه‌ای که به شهادت رسید، اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد و تقویت لازم هم در ارتباط با حفاظت انجام شد ولی دشمن در این ترور از سبک و شیوه کاملاً جدید، حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد و بعد از ۲۰ سال متاسفانه موفق شد.

شهید فخزی زاده یک دانشمند هسته ای بی بدیل بود

وی گفت: شهید فخری زاده را از دیدگاه من یک دانشمند هسته‌ای بی‌بدیل بود. نمی‌خواهم به کسی جسارت کنم ولی افرادی هستند که با سوء تفاهم دانشمند هسته‌ای هستند ولی شهید فخری زاده دانشمند هسته‌ای بود و اگر روزی مجالی شد و مصلحت بر این قرار گرفت که تلاش‌های گام به گام شهید فخری زاده در تولید اقتدار در حوزه‌های مختلف از کرونا تا توان پدافند هسته‌ای و هسته‌ای بیان شود، حتماً چشم مبهوت جهانیان مبهوت‌تر خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه به مانند فخری‌زاده‌ها در کشور کم نیستند، عنوان کرد: دشمنان ما هرگز قادر نیستند توان علمی و فنی فخری‌زاده‌ها را از جوانان مسلمان بگیرند و امیدوارم که خون این شهید همانطور که در پیام رهبری بیان شد منجر به ادامه تلاش در مسیری شود که این شهید آغاز کرد و امیدوارم که زندگان ما قصاص شهید به نحوه شاد کننده ملت ایران بگیرند./ ایرنا




نام:
ایمیل:
* نظر: