اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - 29 November 2020
سخنگوی وزارت بهداشت:
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۸۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۸۷۵ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.
کرونا جان ۳۸۹ نفر دیگر را در ایران گرفتبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، سیما سادات لاری روز یکشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (نهم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۹۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۵۸ هزار و ۲۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۸۱ هزار و ۹۵۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

به گزارش عصرپرس، آمار مرگ کرونا در ایران از ۱۰ آبان به بالای ۴۰۰ نفر رسید و بعد از حدود یکماه دوباره به زیر ۴۰۰ نفر کاهش یافت.


خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: