اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - 29 November 2020
رییس جمهوری در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی را به مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و خانواده وی تسلیت گفت.
روحانی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی را تسلیت گفتبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در این پیام تسلیت اظهار داشت: درگذشت عالم پارسا و خدوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی، موجب تأثر و تأسف فراوان شد.

رییس جمهوری تصریح کرد: این روحانی دلسوز و فداکار در طول عمر با برکت خود در صحنه انقلاب و مبارزه، در میدان وعظ و خطابه و در عرصه خدمت به مردم در سنگر مجلس شورای اسلامی، نیروهای مسلح و به ویژه در خدمتگزاری به خانواده شهدا و ایثارگران، همه توان خود را بکار گرفت و کارنامه پربار و ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت که بی‌تردید در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.  

روحانی در این پیام این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، خانواده معزز آن مرحوم به ویژه همسر و فرزندان وی،  همچنین حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری و حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی‌کنی و سایر بازماندگان تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد.

براساس این گزارش، مرحوم حجت‌الاسلام ‌والمسلمین شهیدی از سال ۱۳۹۲ و همزمان با آغاز به کار دولت تدبیر و امید به عنوان معاون رییس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مشغول کار شد.

وی ۱۸ خرداد سال ۱۳۹۹ در نامه ای به رییس جمهوری استعفای خود را اعلام و علت آن را بیماری و عمل به توصیه پزشکان عنوان کرد.

 مرحوم شهیدی در دولت دهم، به مدت دو سال، از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ مشاور رییس‌جمهوری و رییس بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری بود.




نام:
ایمیل:
* نظر: