اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - 29 November 2020
فرهنگی در جمع خبرنگاران خبرداد:
سخنگوی هیات رئیسه مجلس از تشکیل جلسه فوق العاده مجلس برای تصمیم گیری در خصوص اقدام متقابل در راستای ترور شهید فخری زاده خبر داد.
جلسه فوق العاد ه مجلس در پاسخ متقابل به ترور شهید فخری زادهبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، محمدحسین فرهنگی در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه، 9 آذرماه) مجلس شورای اسلامی و در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن دهم آذرماه، روز مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم نمایندگان در مسیر شهید مدرس گام بردارند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار بود در جلسه غیرعلنی امروز وزیر اطلاعات حضور یابد اما با توجه به مذاکره ای که در آستانه این جلسه از سوی رئیس مجلس انجام شد، مقرر شد مجلس رأسا جلسه را اداره کند از این رو وزیر اطلاعات حضور نیافت.

وی افزود: در این جلسه غیرعلنی برخی نمایندگان، رؤسای کمیسیون ها، رئیس مرکز پژوهش و رئیس مجلس بحث هایی را مطرح کردند و جزئیات شهادت دانشمند بزرگ فخری زاده تشریح و در این راستا برخی از ابهامات روشن شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین مقرر شد در برنامه ریزی هایی که قرار است انجام شود با نیت خوانی اراده دشمنان در عرصه بین المللی اقداماتی انجام شود که در جهت پاسخ متقابل متناسب با رفتار آنان باشد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه تروریسم موضوع مذموم است و دشمنان با این اقدام برای خود شرمساری رقم زده اند زیرا شخصیت علمی برجسته بین المللی را با تمهیدات گسترده به شهادت رساندند.

فرهنگی افزود: مقرر شد طرحی که در کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال بررسی است هرچه سریع تر نهایی شده و گزارش آن به صحن علنی مجلس ارائه شود. البته با درخواستی که مطابق ماده 100 آئین نامه داخلی مجلس جلسه فوق العاده تشکیل شود و نهایتا تا روز چهارشنبه هفته جاری نهایی شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدام مذکور گامی است که مجلس شورای اسلامی برمی دارد از این رو  دستگاه های امنیتی و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تدابیر و تمهیدات لازم را براساس وظایف خود در راستای برخورد با این جنایت بزرگ در نظر خواهند گرفت؛ این جنایت بزرگ در آستانه جنایت دی ماه و شهادت سردار سلیمانی انجام شده که باید پاسخ متناسب به آن داده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اقدامات باید طوری طراحی شود که نقشه دشمنان خنثی شود و در راستای تامین منافع ملی گام موثر برداریم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فوریت طرح یاد شده در 13 آبان ماه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و اکنون در کمیسیون در حال بررسی است که به ابعاد مختلف از جمله امنیت ملی، حوزه اقتصادی و تحریم و ... می پردازد.

وی در خصوص روند برگزاری جلسات علنی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تا زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا به این جمع بندی نرسد که از شرایط سخت کرونایی عبور نکرده ایم این روند ادامه خواهد داشت و جلسات مجلس در 3 مکان مختلف از طریق ویدیو کنفرانس برگزار می شود./خانه ملت
نام:
ایمیل:
* نظر: