اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - 29 November 2020
رییس مجلس:
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت «محسن فخری زاده» پنجره ای جدید بر روی پیشرفت کشور باز خواهد کرد و باعث پشیمانی تروریست‌های وقیح و حامیان آنها خواهد شد.
شهادت فخری زاده باعث پشیمانی تروریست‌های وقیح و حامیان آنها خواهد شدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، محمدباقر قالیباف، در آغاز نشست علنی امروز-یکشنبه- با گرامیداشت روز مجلس و شهادت آیت الله مدرس گفت: مدرس، مجاهدی وارسته که در عمل به وظایف نمایندگی و فعالیت به نفع مردم الگوی اصلی همه نمایندگان در تمامی ادوار بوده و هست. میراث گرانقدر شهید مدرس آزادگی، تدین، وارستگی و تلاش برای منافع مردم در همه لحظه های ایفای وظیفه نمایندگی بود.

وی ضمن تبریک این روز به نمایندگان اظهار داشت: از همه عزیزان می‌خواهم از فرصت هفته مجلس استفاده کرده و کارنامه ۶ ماهه و برنامه پیش روی مجلس شورای اسلامی را به استحضار مردم برسانید. امیدوارم در این هیاهوی تبلیغاتی با تمام محدودیت‌ها و کاستی‌ها، خروجی های واقعی مجلس در طول این مدت کوتاه چند ماهه پاسخی باشد به امیدی که مردم به شما نمایندگان بسته اند و انتظاری که از مجلس دارند.

قالیبافبا اشاره به شهادت شهید محسن فخری زاده معاون وزیر دفاع گفت: این روزها دوباره با شهادت ناجوانمردانه یکی از اندیشمندان حوزه هسته‌ای و مدیران برجسته دل مردم ایران به درد آمد و غمی سنگین بر قلب همه دغدغه‌مندان پیشرفت و عزت کشور گذاشته شد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان کشور ایران بازهم با استفاده از شیوه‌های ترور به عنوان یکی از غیر انسانی‌ترین رفتارها نشان دادند که از افزایش قدرت ایران به هراس افتادند و حذف دانشمندان ایران را برای مقابله با ملت ایران برگزیدند.

 وی اضافه کرد: مردم ایران بیش از چهار دهه است با چنین فضایی روبرو بودند و تجربه ثابت کرده است که توانسته‌اند راه  شهدای خود را ادامه دهند و این بار نیز به دشمنان ثابت می‌کنند که شهادت دکتر محسن فخری زاده پنجره ای جدید بر روی پیشرفت کشور باز خواهد کرد و باعث پشیمانی این تروریست‌های وقیح و حامیان آنها خواهد شد.

 قالیباف اضافه کرد: دشمن جنایتکار پشیمان نمی‌شود مگر با واکنش قوی که هم در خطاهای احتمالی دشمن بازدارندگی ایجاد کند و هم بابت این جنایت از آنها انتقام بگیرد. در همین راستا علاوه بر انتقام بازدارنده از عاملان و آمران  شهادت شهید فخری زاده وظیفه همه قوا و سازمان‌ها و نهادهای مربوطه است که تهدید این ضایعه اسفناک را به فرصتی برای قوی شدن در عرصه‌های مختلف اقتصادی، امنیتی، دفاعی و هسته‌ای تبدیل کنند و همچنین از فرستادن هرگونه سیگنال ضعف یا اعتماد به سیستم سیاسی آمریکا پرهیز نمایند.

 رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیش از این نیز گفته شده بود که تغییر برآورد دشمن از محاسبات و اقدامات ایران ضرورتی انکارناپذیر برای کاهش فشارها بر مردم ایران است این مهم میسر نخواهد شد جز با برداشتن گام های بلند و معنی‌دار در حوزه هایی که دشمن به آنها توجه کرده است و درباره آنها نگرانی دارد.

وی تصریح کرد: امروز بیش از گذشته این امر به اثبات رسیده است، اما برخی گفت و گوها و اظهارنظرها قبل و بعد از ترور حاکی از درک نکردن این نکته بدیهی است که از نظر دشمن بالا بردن دست نیاز به مذاکره حاوی این پیام اشتباه است که ایران عزیز خدای ناکرده ضعیف است و تصور اشتباه دشمن از ایران ضعیف، نتیجه‌ای جز فشار اقتصادی بیشتر و امنیت کمتر نخواهد بود.

قالیباف افزود: برای دستیابی به این هدف هر کدام از قوا و نهادها و سازمان‌ها وظیفه ای دارند. مجلس نیز در حدود وظایف و اختیارات خود فوریت طرحی را در ۱۳ آبان تصویب کرد و در جلسه غیرعلنی قبل از این نطق که به اطلاع مردم رساندیم همان طرح فوریت مورد بحث قرار گرفت که در همین هفته نهایی خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این طرح باعث تقویت صنعت علمی دانشمندان هسته‌ای شده و زمینه عبور از تحریم‌ها را برای ایران ایجاد می‌کند. این قانون در کنار واکنش‌های دیگر دستگاه‌های مرتبط علاوه بر احیای صنعت هسته‌ای ایران، باعث بازدارندگی دشمن و امنیت خاطر مردم می‌شود. همچنین به دشمن نشان می‌دهد که محاسباتش کاملاً غلط بوده است و تا زمانی که به تعهداتی که یک‌طرفه در رفع تحریم‌ها زیر پا گذاشته عمل نکند ایران نیز به تعهداتش عمل نخواهد کرد.

وی گفت: همچنین برای دشمن روشن خواهد شد که جنایاتی نظیر آن چه در این ماه‌ها دیده ایم، نه تنها اجماع داخلی برای انتقام بازدارنده را ایجاد می‌کند بلکه در برنامه هسته‌ای جهش خواهد آفرید و به برکت خون شهید فخری زاده، قفل‌هایی که بر صنعت هسته‌ای زده شده بود باز می‌شود و زمینه عبور از تحریم‌ها فراهم خواهد شد./ ایرنا
 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: