اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - 28 November 2020
معاون مسکن و ساختمان روند بازنگری و تدوین طرح جامع مسکن را توضیح داد؛
معاون مسکن و ساختمان ضمن دعوت از صاحبنظران برای ارایه ایده‌ها و تجارب خود در زمینه مسکن از بازنگری مجدد طرح جامع مسکن با تکیه بر اقتصاد غیرنفتی خبر داد.
طرح جامع مسکن با تکیه بر اقتصاد غیرنفتی بازنگری می‌شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان  درباره روند بازنگری و تدوین طرح جامع مسکن، توضیحاتی را ارایه کرد.

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه بازنگری طرح جامع مسکن در افق ۱۰ ساله مدنظر است و اینکار با همراهی صاحبنظران نهایی خواهد شد، گفت: طرح جامع مسکن بر اساس تکالیف وزارت راه و شهرسازی و سیاست کلان برای تولید مستمر مسکن، بازنگری و تدوین می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به منظور آنکه پیش‌بینی‌ها، صحیح‌ و منطبق با واقعیت روز و برداشت شده از آخرین آمار و ارقام باشد، اینکار با همراهی و هم‌اندیشی صاحبنظران در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

محمودزاده گفت: از تمامی صاحبنظران در عرصه مسکن که تجارب و ایده‌هایی دارند دعوت می‌شود تا نظرات خود را اعلام کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که در بازنگری طرح جامع مسکن آیا نکات قوت و ضعف طرحی که هم‌اکنون ملاک‌عمل است، همچون اجرایی‌نشدن مسکن اجتماعی و تبیین وظایف دولت در تامین مسکن اقشار متوسط و کم‌درآمدی مدنظر قرار خواهد گرفت؟،توضیح داد: مسکن اجتماعی و طرح‌های دیگری همچون طرح اقدام ملی مسکن، طرح‌هایی برای تولید مستمر مسکن در کشور هستند. در حالیکه طرح جامع مسکن به شکل کلان نیازهای جامعه را اعلام و تعیین می‌کند که نیاز کشور به مسکن برای هر دهک درآمدی و یا گروه اجتماعی چه میزان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این مطلب که طرح جامع مسکن قبلی در سال ۹۶ بازنگری و ابلاغ شد، گفت: اگرچه دوره بازنگری طرح‌ها  ۱۰ ساله است. اما با توجه به اینکه از سال ۹۶ تاکنون شاهد تغییر شرایط اقتصادی و درآمدی هستیم. در عین حال، کل اقتصاد کشور تحت عنوان اقتصاد نفت و اقتصاد غیرنفت تغییرات عمده‌ای کرده و این تغییرات در تمامی شقوق درآمد، برنامه‌ریزی و سیاستی تاثیر گذاشته است، یکبار دیگر طرح جامع مسکن بازنگری و تدوین خواهد شد.

محمودزاده تصریح کرد: در تدوین طرح جامع مسکن از تجارب و ایده هایی همچون طرح اقدام ملی مسکن و سایر طرح هایی که در طرح جامع گذشته مدنظر بوده است، استفاده خواهد شد.

گفتنی است، طرح جامع مسکن در سال ۹۶ بازنگری، تدوین و ابلاغ شد که افق آن طرح که هم اکنون ملاک عمل بوده و در عین حال در حال بازنگری مجدد است، تا سال ۱۴۰۵ را ملاک عمل قرار داده بود. 





نام:
ایمیل:
* نظر: