اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - 27 November 2020
وزیر دفاع درباره نحوه و علت ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمنمد هسته ای کشورمان توضیحاتی ارائه کرد.
توضیحات وزیر دفاع درباره نحوه و علت ترور شهید فخری‌زاده
به گزارش عصرپرس، امیر حاتمی در گفت و گو با صداوسیما درخصوص ترور شهید محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوریهای دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایشان امروز در عملیات تروریستی زخم برداشتند و با توجه به شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند. متاسفانه تلاش های تیم پزشکی به نتیجه نرسید و  ایشان به شهادت رسیدند.

وی افزود: بر اساس گزارشاتی که از این عملیات تروریستی داریم، ابتدا خودرو حامل ایشان مورد تیراندازی قرار می‌گیرد و حدود ۱۵ ثانیه بعد یک خودروی نیسان حامل مواد منفجره در فاصله ۱۵ متری ایشان منفجر می‌شود و حین انفجار هم دوباره تیراندازی می‌شود و مجموعه این عوامل منجر به شهادت ایشان می شود.

وزیر دفاع در پاسخ به سوالی درباره علت انتخاب شهید فخری زاده توسط تروریست ها گفت: ایشان معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری های دفاعی کشور و دارای یک وجهه علمی بالا و سابقه طولانی در نوآوری های دفاعی کشور بودند و شاگردان بسیار زیادی برای پیشرفت علمی کشور تربیت کردند.

امیر حاتمی با بیان اینکه کارهای ایشان در حوزه دفاعی کارهای بزرگ و پرثمری است، افزود: صنعت دفاعی در صحنه مبارزه با کرونا تلاش کرد در این زمینه کمک کند و شهید فخری زاده هم در صحنه مبارزه با کرونا یکی از پیشگامان بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در این صحنه انجام شد آماده کردن کیت تشخیص کرونا بود که مجموعه تحت مدیریت ایشان از اولین هایی بود که این کار را با مسئولیت ایشان انجام داد.

وزیر دفاع از شهید فخری زاده به عنوان یک عنصر موثر در نوآوری های دفاعی یاد کرد و افزود:  دشمن هر جایی که برای ملت عزیز ایران یک گام موثر و بلند برداشته شود آنجا را هدف قرار می‌دهد و وزارت دفاع به عنوان یک حوزه کاملا موثر همواره مورد نظر و تهاجم دشمن بوده است.

بعد از ظهر امروز (جمعه)، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری را مورد حمله قرار داده و ایشان را به شهادت رساندند.
نام:
ایمیل:
* نظر: