اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - 26 November 2020
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه محدودیت های کرونایی با هدف حفظ سلامت مردم و کمک به قطع زنجیره انتقال این ویروس اعمال شده اند، تاکید کرد: رعایت و همراهی مردم بدون شک می تواند در هفته های آتی آمار مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی را کاهش دهد.
همراهی مردم می تواند  آمار مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی را کاهش دهدبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در بازدید از مرکز تشخیص کرونا درمانگاه شهید بلندیان قزوین گفت: هم اکنون ۱۲۰۰ مرکز در کشور تست کرونا انجام می دهند که در حال برنامه ریزی برای افزایش آنها به پنج هزار مرکز هستیم.

حریرچی افزود: افزایش مراکز انجام تست کرونا می تواند به تشخیص زودهنگام بیماران و قرنطینه آنها کمک کرده و شیوع بیماری کووید ۱۹ را کاهش دهد.

وی اظهار داشت: برهمین اساس باید با تلاش و برنامه ریزی مسوولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی در قزوین ۲۱ مرکز موجود تست کرونا به ۸۰ تا ۱۰۰ مرکز افزایش یابد.

حریرچی ،گفت: اگر بتوان بیماران را زودتر شناسایی کرد و با کمک و پشتیبانی نیروهای بهداشتی و جهادی فعال در اجرای طرح های محله محور بر قرنطینه آنها نظارت داشت، می توان به کاهش شیوع کرونا امیدوار بود. 

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۲ استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد در کاهش میزان بیماران بستری و مرگ و میرها خیلی خوب عمل کرده اند،افزود: این استان ها با افزایش تعداد تست های خود و تشخیص زودهنگام بیماران از طریق اختصاص بخشی از منابع خود و خرید کیت های تشخیص علاوه بر کیت های سهمیه به این موفقیت دست یافته اند و سایر استان ها نیز باید از این الگو پیروی کنند.

همراهی مردم می تواند  آمار مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی را کاهش دهد

حریرچی با بیان اینکه محدودیت های کرونایی با هدف حفظ سلامت مردم و کمک به قطع زنجیره انتقال این ویروس اعمال شده اند،افزود: رعایت و همراهی مردم بدون شک می تواند در هفته های آتی آمار مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی را کاهش دهد.

حریرچی همچنین از مرکز تازه راه اندازی شده تشخیص کرونا درمانگاه پاکروان سپاه صاحب الامر (عج) قزوین و همچنین از مرکز جهادی پایگاه مسجد زینبیه قزوین که با حضور بسیجیان به اجرای طرح های مقابله با کرونا و رزمایش مواسات کمک می کنند، بازدید کرد.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز همچنین در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین شرکت کرد.

تاکنون هیچ داروی قطعی کرونا در جهان کشف نشده است

 ایرج حریرچی در حاشیه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین به خبرنگاران گفت: تاکنون هیچ داروی قطعی کرونا در جهان کشف نشده است و داروهای شیمیایی، گیاهی و سنتی معرفی شده، بیشتر جنبه کمکی دارند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت: هر دارویی که سیکل لازم را در سازمان غذا و دارو طی کرده باشد و مراحل تایید علمی آن انجام شده باشد، مورد تایید وزارت بهداشت خواهد بود.

وی گفت: هم اکنون برخی از داروهایی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی برای مقابله با کرونا تجویز و مصرف می‌شوند با قیمت ارزانتر در داخل کشور تولید شده‌اند ولی تاکید می‌کنیم هیچ کدام از این داروها به عنوان داروی قطعی کرونا نیست.

معاون وزیر با بیان اینکه ما فعلا دو روش انجام تست کرونا داریم، افزود: یکی تست پی سی آر معمولی است که مثل گذشته انجام می‌شود و تعداد آن زیاد شده و به حدود ۴۰ هزار رسیده که رقم قابل توجهی است.

وی گفت: همچنین تست سریع یا رپید که تجهیزات آن در شهرستان‌ها توزیع شده و آموزش‌های لازم داده شده است.

شنبه هفته آینده به میزان ۶۰ هزار تست سریع در کشور انجام خواهد شد

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: از روز شنبه هفته آینده به میزان ۶۰ هزار تست سریع در کشور انجام خواهد شد و امیدواریم طی یک یا دو هفته آینده میزان آن هم به حدود ۱۰۰ هزار در روز برسد.

وی در خصوص تداوم محدودیت‌های وضع شده، گفت:تداوم محدودیت‌ها بستگی به شرایط نتایج مثبت و منفی کسب شده، خواهد داشت که با توجه به آنها ستاد ملی کرونا بررسی‌های کارشناسی را انجام خواهد داد و تصمیم گیری خواهد کرد.






نام:
ایمیل:
* نظر: